Reklama

Jak poprawić pamięć?

Nieprawidłowa dieta, zmiany hormonalne, brak snu - to czynniki znacznie osłabiające pamięć i koncentrację. Problemy z prawidłową aktywnością w pracy, zapominanie o podstawowych, rutynowych zajęciach dnia codziennego i ciągłe rozproszenie myśli to tylko niektóre objawy, które powinny naprowadzić na trop, że umysł potrzebuje pomocy. Na szczęście istnieje wiele naturalnych sposobów, dzięki którym można usprawnić pracę mózgu i poprawić słabą pamięć. Oto 9 produktów, które należy włączyć do codziennej diety, by poprawić pamięć i koncentrację:

Kminek

Istnieje mnóstwo korzyści dla zdrowia wynikających ze spożywania kminku. Jedną z nich jest pozytywny wpływ przyprawy na pamięć i koncentrację. Sproszkowany kminek (1/2 łyżki stołowej) i miód (1 łyżka) należy wymieszać i przyjmować 2 razy dziennie. Dodatkowo miód zmniejsza napięcie mięśni i organów wewnętrznych, które również prowadzi do osłabienia pamięci.

Cynamon

Nic tak nie wspomaga pamięci i koncentracji jak zdrowy sen. Kiedy umysł jest wypoczęty, pracuje znacznie szybciej i efektywniej. Aby pomóc mu wypocząć należy zjeść przed snem łyżkę miodu z dodatkiem odrobiny sproszkowanego cynamonu.

Migdały i mleko

Prosta, pożywna i smaczna poranna przekąska, która ma pozytywny wpływ na pamięć i sprawność intelektualną. Wystarczy 8-10 migdałów moczyć przez noc, a rano obrać je ze skórki i zjeść popijając mlekiem.

Okra (piżmian jadalny)

Piżmian jest bogatym źródłem wielu witamin, składników mineralnych i kwasów tłuszczowych. Regularne spożywanie pozytywnie wpływa na pamięć i aktywność intelektualną.

Jagody

Jagody to naturalne źródło antyoksydantów, które poprawiają pamięć. Zaleca się picie soku z jagód 2 razy dziennie. Można dodać do niego łyżeczkę miodu.

Marchewka

Znajdujący się w marchewce karoten wpływa pozytywnie na pracę mózgu. Marchewka powinna być nieodłącznym składnikiem menu. Można z niej przygotować świeży sok, surówki lub chrupać na surowo.

Jajka

Jajka są bogatym źródłem lecytyny, substancji zawierającej w swym składzie głównie kwasy tłuszczowe oraz cholinę, która odgrywa istotną rolę w rozwoju mózgu i poprawia pamięć. Uważa się, że nie ma lepszego śniadania od jajek w różnej formie. Dostarczają one mnóstwo energii, dzięki której mózg może działać szybko i sprawnie przez cały dzień.

Daktyle

Płatki owsiane, mleko, posiekane daktyle i migdały, łyżeczka miodu – to wszystko, czego potrzebuje mózg, by działać sprawnie przez cały dzień.

Rozmaryn

Rozmaryn to jeden z najlepszych sposobów na zregenerowanie sił psychicznych. Picie herbaty z rozmarynu w ciągu dnia pozwoli utrzymać pracę mózgu na najwyższym poziomie aktywności. Rozmaryn można też dodawać do sałatek i gotowanych warzyw.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama