Reklama

Jak odżywiać się w upały?

Lato zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim wysokie temperatury, które często utrudniają nam normalne funkcjonowanie. Upały szczególnie dają się we znaki, gdy nie mamy się gdzie schłodzić i schować przed słońcem. By przetrwać je bez szwanku, warto stosować kremy z filtrami, a także pamiętać, by w takie dni zdrowiej się odżywiać. Co zatem jeść w okresie wysokich temperatur, by nie czuć się sennym i zmęczonym? Podpowiadamy.

Reklama

Kilka zasad odżywiania się w trakcie upałów

Gdy nadejdą upały, nie możemy obciążać swojego żołądka, gdyż wówczas będziemy czuć się bardziej ociężali, zmęczeni, a i dodatkowe kilogramy łatwiej wówczas złapać. Jak zatem się odżywiać, by tego uniknąć? Oto kilka ważnych zasad:

1. Jedz lekko. Dieta powinna być bogata w warzywa i owoce, a także w chude mięso.

2. Unikaj smażonych i tłustych potraw, a także wysokokalorycznych deserów.

2. Pij dużo. Nie tylko chodzi tutaj o wodę, ale również o świeżo wyciskane soki czy koktajle owocowo-warzywne.

Śniadania

Na śniadanie w trakcie upałów najlepiej jeść pełnoziarniste płatki z mlekiem lub pieczywo ze zdrowymi dodatkami oraz wypić koktajl owocowy. Taki posiłek doda nam energii, ale nie obciąży żołądka.

Drugie śniadania

Drugie śniadanie to czas na owoce. Warto przygotować sałatkę owocową, którą możemy zabrać w pojemniczku do pracy lub nad wodę. Owoce zawierają cukier, więc działają podobnie do słodyczy. Są jednak dużo zdrowsze.

Obiady

Na obiad świetnie sprawdzą się chłodniki oraz lekkie sałatki. Są pełne witamin i minerałów ze względu na obecność dużej ilości warzyw. Polecamy przygotować chłodnik z buraków lub ogórków. Do sałatek warzywnych warto dodać grillowanego kurczaka lub indyka.

Podwieczorki

W czasie podwieczorku sięgnijmy po owoce. Zaspokoją nasz głód do kolacji.

Kolacje

Na kolację świetnie sprawdzą się warzywa grillowane z dodatkiem pełnoziarnistego pieczywa, a także sałatki ze świeżych warzyw.

Ile pić wody w lecie?

W związku z tym, że w okresie wysokich temperatur bardziej się pocimy, powinniśmy pić również więcej wody. Przyjmuje się, że jest to jeden litr więcej niż zazwyczaj.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama