Reklama

Jak naturalnie uzupełnić niedobór magnezu?

Magnez jest niezwykle istotnym pierwiastkiem, który odpowiada za prawidłowy stan zębów i kości, reguluje pracę serca, nerek i mięśni. Pomaga również regulować poziom innych składników odżywczych, w tym miedzi, cynku i witaminy D. Wielu ludzi nie otrzymuje wystarczającej ilości magnezu ze swojej diety, zazwyczaj dlatego, że nie jesteśmy świadomi tego z czego składają się nasze posiłki. Poziom magnezu może być obniżany przez spożywanie zbyt dużej ilości kofeiny, soli lub alkoholu, a także przewlekły stres i ciężkie treningi. Suplementy diety są łatwym sposobem, aby uzupełnić niedobory magnezu jednak mogą one zakłócać działanie niektórych typowych leków (takich jak leki na nadciśnienie krwi i antybiotyki). Warto wiedzieć, że magnez znajdujący się w takich suplementach nie jest w pełni wchłaniany przez nasz organizm. Znacznie łatwiej przyswajamy magnez który zjadamy wraz z pożywieniem. Poznaj więc najlepsze, naturalne źródła magnezu.

Sól Epsom do kąpieli

Magnez w dużych ilościach jest obecny w soli Epsom lub tak zwanej gorzkiej soli. Jak ją wykorzystać? Możesz zrobić kojącą, relaksującą kąpiel z dodatkiem soli, która łagodzi bóle. Twoja skóra wchłania magnez całą powierzchnią, dzięki czemu możesz cieszyć się właściwościami przeciwzapalnymi, zmniejszyć obrzęki i z łatwością zasnąć po takiej kąpieli..

Warzywa

Bogatym źródłem magnezu są zielone warzywa. Wprowadź do swojej diety jak najwięcej Szpinaku, jarmużu, kalarepy, a także buraków. Oprócz magnezu dostarczą ci również sporą dawkę błonnika, białka, przeciwutleniaczy, witamin i minerałów.

Orzechy i nasiona

Nasiona dyni i squasha, orzechy włoskie, orzechy brazylijskie, migdały, orzechy nerkowca, pistacje i orzechy piniowe są dobrym źródłem magnezu, który może złagodzić niepokój i stany depresyjne. Zawierają również białka, zdrowe tłuszcze, błonnik i inne składniki odżywcze. Upewnij się, że zawsze masz orzechów i nasion pod ręką jako przekąskę.

Melasa cukrowa

Ten gęsty syrop wytwarzany jest w procesie rafinacji cukru i zawiera wszystkie składniki odżywcze trzciny cukrowej.Melasa jest najbardziej pożywną substancją słodzącą na rynku i zawiera miedź, potas, witaminę B6, magnez, żelazo i mangan. Jest także używana jako łagodny środek przeczyszczający. Jako słodzik może być bezpieczne stosowana, ze względu na umiarkowany indeks glikemiczny.

Upewnij się jednak, że kupujesz organiczny produkt. Użyj niewielkiej ilości do słodzenia koktajli, sosów lub wypieków, podobnie do tego, jak używa się miodu.

Płatki owsiane

Jedna szklanka płatków owsianych zawiera 61 mg magnezu. Dodaj do nich kilka orzechów lub nasion, banana i odrobinę melasy cukrowej do smaku, a ilość magnezu zwiększy się nawet kilkukrotne. Takie pożywne śniadanie doda ci energii na cały dzień.

Banany

Jeden banan zawiera nawet 32 miligramy magnezu. Oprócz niego zawiera także wiele innych, cennych substancji. Jedz więc jednego banana dziennie. możesz dodać go do koktajlu, owsianki czy zjeść sam. Staraj się używać surowych bananów. Podczas pieczenia lub smażenia ich wartości odżywcze ulegają obniżeniu.

Ziemniaki (ze skórą)

Ziemniaki często są uważane za niezdrowe i tuczące. Nie jest to jednak prawda, są pełne wielu cennych substancji, mają około 49 mg magnezu (plus wapń i witamina C). Jedz pieczone ziemniaki ze skórą jako dodatek do zdrowych składników, takich jak salsa, guacamole, pieczone warzywa i sałatki.

Ciemna czekolada

Szukaj czekolady z 80% lub wyższą zawartością kakao, która zamiast cukru zawiera sporą dawkę przeciwutleniaczy. Tak jak czekolada, tak kakao, które jest jej składnikiem zawiera sporą dawkę magnezu. Dodaj kakao w proszku do koktajli lub zjadaj dwie kostki czekolady dziennie, aby zapewnić sobie odpowiedni poziom magnezu.

Rośliny strączkowe

Fasola, groch i tofu (produkowane z soi), czarna fasola, fasola pinto są bogatym źródłem magnezu. Wprowadź więc rośliny strączkowe do swojej diety, a nie będziesz musiał martwić się niedoborami tego ważnego minerału.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama