Reklama

Fakty na temat owoców i warzyw, o których nie masz pojęcia

Owoce i warzywa są obecne w naszej diecie od tysiącleci. Jemy je na surowo, gotowane, na chłodno, mrożone i w każdej kreatywnej kombinacji z innymi warzywami i owocami. Pijemy je w postaci soków, a nawet używamy jako dodatków poprawiających smak potraw (np. skórka pomarańczy). Są z nami od tak długiego czasu, więc istnieje na ich temat dużo informacji.

Reklama

Jabłka dodają więcej energii niż kawa

Nikt nie będzie przekonywał kawoszy, by porzucili swoją ukochaną kawę. Jednak jeśli czujesz, że brak ci energii, to do porannej kawy zjedz jabłko. Dzięki węglowodanom, witaminom i minerałom, jabłko odżywią i dodadzą energii na cały dzień.

Według prawa Stanów Zjednoczonych, pomidory to warzywa

Amerykanie spojrzą na ciebie z niedowierzaniem, jeśli oznajmisz, że pomidory to owoce, bo zawierają nasiona. Jest to prawda i wielu ludzi nie wie, że w swojej sałatce ma owoce. Jednak koło 1800 roku, Sąd Najwyższy USA zarządził, że pomidory powinny być uważane za warzywa. Chodziło o cło nakładane na warzywa, ale nie na importowane owoce. Sąd nałożył na nie podatek, gdy popyt w kraju na pomidory się zwiększył. Z botanicznego punktu widzenia pomidor to owoc, jednak prawnie to warzywo.

Cebule są bardzo zdrowe

Z powodu cebuli możesz się rozpłakać i mieć nieświeży oddech. Mimo tego są bardzo zdrowe. Zawierają ponad 100 związków siarki, co chroni przed astmą i niektórymi odmianami raka. Cebula to warzywo podobne do pora, czosnku, szczypioru i szalotki. Mają one podobne działanie do cebuli, jednak nie zawierają aż tylu substancji odżywczych.

Szefowie kuchni chcą więcej fioletowych warzyw na naszych stołach

Ostatnio wśród szefów kuchni są popularne fioletowe warzywa. W sklepach można znaleźć fioletowe marchewki, ziemniaki, kalafior, kukurydzę i szparagi. Fioletowe warzywa zawierają antocyjany. Badania sugerują, że jest to flawonoid o właściwościach przeciwnowotworowych, który walczy również z chorobami serca, poprawia ogólne zdrowie i może nawet chronić nasze mózgi przed starzeniem się. Antocyjany można również znaleźć w jagodach.

Niesamowita skórka pomarańczowa

Skórka pomarańczowa zawiera cztery razy więcej błonnika niż sam owoc pomarańczy. Jedynym problemem jest to, jak znaleźć sposób na zjedzenie jej. Najlepiej wykorzystać ją do dań w formie posypki. Możesz nią posypać wiele dań, takich jak kurczak pomarańczowy z kuchni chińskiej.

Łodyga, łupina lub skóra warzyw i owoców są lepsze niż sam owoc

W większości wypadków zewnętrzna część warzywa lub owocu zawiera więcej składników odżywczych niż miąższ. To trochę przykre, gdyż miąższ jest najsmaczniejszą częścią. Jednak są sposoby na to, by wykorzystać skórki owoców i warzyw, jak w przypadku pomarańczy.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama