Reklama

Dziewięć zaskakujących zastosowań migdałów

Migdały są zdrowym i korzystnym dla organizmu owocem zawierającym znaczącą ilość witamin, minerałów, błonnika oraz aminokwasów rekomendowanych dla dziennego spożycia. 100 gramów migdałów zawiera 22 gramy węglowodanów a także 12 gramów błonnika, który stanowi 49 % dziennego zapotrzebowania. Właśnie dlatego spożycie migdałów jest tak korzystne dla człowieka.

Reklama

Ochrona przed atakiem serca

Migdały są bogate w jednonienasycone kwasy tłuszczowe. Ten sam typ kwasów zawiera oliwa z oliwek, także istotna dla ochrony przed atakiem serca. Badania naukowe twierdzą, że codzienne spożywanie migdałów zmniejsza ryzyko zawału serca od 30 do 45%. Badania dowodzą, że jeśli zmniejszysz spożycie produktów z niezdrowymi tłuszczami nasyconymi oraz mleka i zastąpisz je migdałami, ryzyko zawału zmniejszy się o 45%.

Migdały są dobre dla mózgu Migdały posiadają także pozytywny wpływ na funkcjonowanie mózgu. Stanowią doskonałe źródło składników pokarmowych umożliwiających rozwijanie się ludzkiego mózgu. Spożycie migdałów wiąże się z wysokim poziomem intelektualnym, a także są niezbędnym pożywieniem dla rosnących dzieci. Migdały zawierają też dwa ważne suplementy dla mózgu – ryboflawinę i l-karnitynę, które zwiększają aktywność mózgu, skutkiem czego są nowe połączenia neuronów i zmniejszenie ryzyka choroby Alzheimera. Badania wskazują, że zarówno migdały jak i olej migdałowy korzystnie wpływają na działanie mózgu.

Migdały normują poziom cholesterolu

Regularne spożycie migdałów podnosi poziom wysoko zagęszczonych lipoprotein i zmniejszają poziom tych nisko zagęszczonych. Balans między tymi składnikami jest niezbędny dla prawidłowego poziomu cholesterolu i redukcji tzw. złego cholesterolu.

Zwiększenie wydajności układu odpornościowego

W ludzkim ciele znajduje się wiele elementów składowych, których prawidłowe funkcjonowanie wpływa na dobre samopoczucie, w tym systemy zasadowe (alkaliczne). Migdały są świetnym źródłem czynników zasadowych i podnoszą wydajność systemu odpornościowego jak również zdolność zwalczania infekcji i rozmaitych dolegliwości. Migdały zawierają również witaminę E, będącą silnym antyoksydantem. Substancje te odszukują niebezpieczne wolne rodniki i likwidują je. Likwidacja tych składników jest niezbędna dla organizmu, gdyż powodują one choroby i są niebezpieczne dla funkcjonowania ludzkich narządów. Antyoksydanty, takie jak witamina E zawarta w migdałach wpływa na potężne zagrożenia dla organizmu takie jak rak i choroby serca. Badania pokazują, ze ludzie z wysokim poziomem witaminy E mają o 30-40% mniejsze prawdopodobieństwo zachorowania na serce niż osoby z niższym poziomem witaminy.

Wpływ na skórę

Znany jest również pozytywny wpływ migdałów na cerę, a masaże oliwą z migdałowca są zalecane dla nowo narodzonych dzieci. Mleko migdałowe jest często dodawane do mydeł, gdyż wpływa korzystnie na cerę i skórę.

Właściwości przeciwzapalne


Wielu ludzi sądzi, że słowo "tłuszcze" posiada jedynie wydźwięk negatywny, lecz prawdą jest, że pewne tłuszcze są niezbędne dla ludzkiego organizmu i wpływają na stan zdrowia. Ludzki organizm nie jest w stanie wytworzyć kwasów tłuszczowych, dlatego konieczne jest dostarczanie ich w pożywieniu. W migdałach znajdują się dwa bardzo istotne kwasy tłuszczowe, w tym kwas linolowy. Kwas ten likwiduje ogniwa zapalne w organizmie, powodujące bóle u wielu ludzi. Kwasy tłuszczowe zawarte w owocach zmniejszają poziom "złego" cholesterolu i poprawiają stan skóry i włosów. Podsumowując, migdały są zdrowotną bombą dla naszego organizmu.

Zdrowe kości

Migdały są fantastycznym źródłem witamin i minerałów, wliczając w to fosfor. Fosfor korzystnie wpływa na stan kości oraz zębów i przyczynia się do ochrony przed osteoporozą. Migdały zwiększają szybkość przepływu jedzenia przez okrężnicę, tym samym zmniejszając ryzyko zachorowania na raka tego organu. Jest udowodniona naukowo zależność pomiędzy dietą wysokobłonnikową a zmniejszonym ryzykiem raka okrężnicy.

Kontrola poziomu cukru we krwi

Istnieją badania wyjaśniające wpływ migdałów na poziom glukozy we krwi. Stały poziom konsumpcji tych owoców ma silny wpływ na cukrzycę oraz otyłość. Naukowcy dowodzą, że spożycie od 60 do 90 gramów migdałów dziennie obniża poziom cukru we krwi.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Reklama