Reklama

Dziewięć rodzajów żywności, które poprawią ci nastrój

Zdrowe odżywianie i zrównoważona dieta sprawiają, co udowodniono naukowo, że mamy w sobie więcej pozytywnej energii. Często jednak trudno jest zachować umiar, szczególnie, kiedy po ciężkim dniu masz ochotę zanurkować w słoik z krem czekoladowym. Oto dziewięć prostych pokarmów, które z pewnością poprawią ci nastój a nawet pomogą w zrzucaniu wagi. Nasza lista zawiera czekoladę (tak!!!), kawę, a nawet makaron. Jedz te pyszności a szybko się rozpromienisz!

Reklama

Czekolada

Już sama myśl o czekoladzie sprawia, że na naszych twarzach pojawia się uśmiech. Ale wszyscy jesteśmy przekonani, że nie powinniśmy jej nadużywać - przecież nie można gubić zbędnych kilogramów i jednocześnie być szczęśliwym. Cóż, jesteśmy tu po to, aby powiedzieć ci, że to możliwe. Czekolada zawiera wiele przeciwutleniaczy, włączając w to magnez, który sprawia, że naczynka krwionośne odprężają się, powodując obniżenie ciśnienia krwi i poprawiając krążenie. Pozwól sobie na kilka kosteczek 70% czekolady od czasu do czasu. Dzięki temu nie tylko ograniczysz poczucie niepokoju i lęk, ale również złagodzisz również objawy związane z PMS, depresję i zmęczenie.

Łosoś

Łososia możesz jeść nie tylko w wykwintnej restauracji. To ryba niezwykle bogata w kwasy omega-3, które znane są ze swoich zdolności zwalczania huśtawek nastrojów i depresji. Kwasy omega-3, które można znaleźć także w orzechach włoskich, mogą poprawić pamięć i wzmagają koncentrację w ciągu dnia. Jedz więc łososia, szczególnie w towarzystwie gotowanych na parze super zdrowych warzyw, a od razu będziesz na najlepszej drodze do dnia wypełnionego pozytywną energią.

Kawa

Mówi się, że kawa rozprasza mgłę w głowie, a jej składniki mogą utrzymać twój organizm na najwyższych obrotach przez cały dzień, dając zdolność podejmowania wielkich decyzji oraz wywołując uśmiech na twarzy. Ten niezwykle popularny napój słynie ze swojej zdolności do podwyższania poziomu dopaminy i serotoniny, substancji chemicznych, które w naszym organizmie przynoszą ulgę w negatywnych emocjach. Pamiętaj więc, że nie tylko możesz podziękować kofeinie za impuls, który daje ci w ciągu dnia. Teraz dodatkowo wiesz, że możesz się nią cieszyć każdego poranka bez poczucia winy.

Jajka

Jajecznica, jajka sadzone lub zamienione w omlet - ludzie uwielbiają je w każdej postaci. Ale warto je cenić nie tylko ze względu na walory smakowe i różnorodność zastosowania - jajka są znakomitym źródłem protein pomagających odbudować i utrzymać definicję mięśni po długim wysiłku na siłowni. Zawierają także witaminę D, która odgrywa istotną rolę w utrzymywaniu zdrowego systemu odporności, zapobiegając przeziębieniom, kaszlowi i katarowi. Spożywanie pokarmów bogatych w witaminę D może bardzo pomóc w zapobieganiu powstawania depresyjnych myśli, a także w gubieniu wagi.

Jagody, maliny, porzeczki, jeżyny

Owoce te mogą być podstawą śniadania, albo przepysznym dodatkiem do jogurtu. Zawierają antocyjanidyny, które ograniczają stany zapalne w ciele i obniżają dotkliwe objawy depresji. Włączenie do diety truskawek, malin, jagód, jeżyn i wielu innych podobnych owoców, pozwoli na ustabilizowanie nastroju oraz dostarczy przeciwutleniaczy, które nie tylko są dobre dla twojej skóry, lecz także zapobiegają starzeniu się.

Orzechy włoskie

Orzechy i pestki, szczególnie orzechy włoskie, są kaloryczne i zawierają znaczne ilości tłuszczu. Ale nie należy się obawiać ich jedzenia - w zrównoważonej diecie mają ogromne znaczenie. Orzechy, idealna przekąska na każdą porę dnia, zawierają związek o nazwie melatonina, który nie tylko pozwoli ci w spokoju przespać całą noc, lecz także ogranicza ryzyko chorób serca, zapobiega cukrzycy oraz niweluje wydzielanie hormonu stresu. A jeśli chcesz mieć promienną skórę i błyszczące włosy, orzechy włoskie mogą pomóc ci także w tym! Spożywaj z umiarem, jako zdrową przekąskę.

Awokado

Zazwyczaj zestawiany w parze ze swoją najlepszą przyjaciółka salsą, awokado ma działanie regulujące tak zwany hormon szczęścia - serotoninę. Wspomagając mózg w wielu funkcjach, awokado pomaga przełamać zmęczenie i poważnie zwiększa poziom dobrych hormonów w organizmie. Nie tylko jednak posiada ono znakomite zalety dla zdrowia, to zielone warzywo wypełnione jest także zdrowymi tłuszczami, dzięki którym twoja skóra będzie pełna witalności, a twoje trawienie ulegnie poprawie. Czego chcieć więcej?

Banany

Bajeczne w koktajlach owocowych i jako źródło energii, banany słyną z wysokiej zawartości potasu, który zmniejsza ryzyko palpitacji serca, zawałów i artretyzmu. Banany stanowią także znakomite źródło witaminy B, której przypisuje się właściwości niwelujące i łagodzące depresję. Zjedz jednego, aby uruchomić swój świetny nastrój.

Makaron

Węglowodany znane są ze swojej magicznej zdolności poprawiania humoru i podnoszenia energii życiowej. Makaron zawiera niewielkie ilości tłuszczu i stanowi znakomite źródło złożonych węglowodanów, które sycą nas, a także uwalniają serotoninę. Niewielka porcja pełnoziarnistego makaronu w formie zrównoważonego posiłku sprawi, że w twoim mózgu uwolnią się endorfiny a do organizmu popłynie witamina B.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama