Reklama

Dlaczego warto jeść śniadanie? Pięć ważnych powodów

Nie bez powodu lekarze i dietetycy, jak mantrę, powtarzają hasło: "Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia". Wszyscy wiemy o jego słuszności, ale jaka część z nas je codziennie pełnowartościowe śniadanie? Niestety, zapewne mniejszość. Żyjemy przecież w czasach, w których pośpiech, to rzecz powszednia. Naukowcy udowodnili, że niejedzenie śniadania o w miarę regularnych porach może wpłynąć destrukcyjnie na nasze zdrowie i samopoczucie. Oto pięć najważniejszych powodów, dla których warto jeść codziennie pełnowartościowe śniadanie.

Reklama

Śniadanie to zastrzyk energii

Pełnowartościowe śniadanie to przede wszystkim zastrzyk energii na cały dzień. Jeśli z samego rana zjemy sycące i jednocześnie zdrowe produkty, nie będziemy głodni przez kilka dobrych godzin. Jedyne, o czym należy pamiętać, to odpowiednio dobrane produkty.

Śniadanie pobudza do pracy układ trawienny

Śniadanie jedzone o regularnych porach pomaga nam również utrzymać zgrabną sylwetkę. To dlatego, że pobudza układ trawienny do pracy. W pierwszym posiłku dnia warto uwzględnić produkty bogate w błonnik, który dobroczynnie wpływa na procesy trawienne i przyspiesza spalanie tłuszczu.

Wzmacnia odporność organizmu

Śniadanie bogate w zdrowe produkty poprawia ogólne funkcjonowanie naszego organizmu i wzmacnia jego odporność. Jeśli chcemy zmniejszyć ryzyko rozwoju wielu chorób, jedzmy codziennie śniadanie. Nieodzownym elementem pierwszego posiłku dnia powinny być warzywa i owoce - najlepsze źródła minerałów i witamin. Większość warzyw oraz owoców wykazuje również działanie detoksykujące, a - jak wiadomo - oczyszczony organizm pracuje o wiele lepiej.

Śniadanie pozytywnie wpływa na pracę umysłową

Śniadanie jest również niezbędne dla prawidłowej pracy mózgu. Poprawia koncentrację i pamięć, a także pobudza szare komórki do pracy. O najważniejszym posiłki w ciągu dnia nie powinni zapominać szczególnie studenci, uczniowie i osoby pracujące umysłowo.

Śniadanie zwiększa wydajność treningu fizycznego

Śniadanie to również niezbędny posiłek w ciągu dla osób, które regularnie ćwiczą. Zapewnia energię, zwiększa wydajność i minimalizuje ryzyko przetrenowania. Ponadto, przynosi lepsze efekty ćwiczeń.

Przykładowe pełnowartościowe śniadanie

Oto przykładowe śniadanie, które doda energii i wzmocni zdrowie.

* jajecznica (z dwóch jajek) smażona na niewielkiej ilości oliwy z oliwek z dodatkiem świeżego jarmużu;

* dwa tosty z pieczywa razowego z pastą z awokado;

* sałatka z rukoli, pomidorów i ogórków;

* mała filiżanka czarnej kawy z kilkoma ziarenkami cukru;

* szklanka świeżo wyciśniętego soku z grejpfruta;

* cztery ciastka owsiane.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama