Reklama

Dlaczego warto jeść pistacje?

Orzechy pistacjowe, zwane popularnie pistacjami, orzechami szczęścia lub zielonymi migdałami, mogą przynieść wiele pozytywnych korzyści dla naszego zdrowia. Oczywiście pod warunkiem, że spożywamy je regularnie. Jak dowodzą badania naukowców z Teksasu, wystarczy codziennie spożywać około 70 gramów pistacji, żeby wykorzystać ich właściwości. Podpowiadamy, dlaczego warto robić to regularnie.

Co warto wiedzieć o pistacjach?

Orzechy pistacjowe to małe zielone ziarenka, które znajdują się w szaro-brązowej łupince. Porastają krzewy roślin z rodziny nanerczowatych.

Jedząc pistacje nie musimy obawiać się o przybranie na wadze, ponieważ jedna pistacja zawiera jedynie trzy kalorie, ale zachęcamy do tego, by się nie przejadać. Warto wspomnieć jeszcze o wartości odżywczej, jaką dostarczają naszemu organizmowi pistacje. Znajdziemy w nich sporo witamin (w tym C, B1, B2, B3, B5, B6, B9), minerałów (żelazo, wapń, magnez, mangan, fosfor, potas i cynk), cennych dla organizmu tłuszczów, a także białko, błonnik, luteinę oraz węglowodany. W pistacjach znajdziemy również antyoksydanty, które wykazują zdolność zwalczania wolnych rodników odpowiedzialnych za większość chorób.

Właściwości prozdrowotne pistacji

Pomagają walczyć z podwyższonym cholesterolem

Pistacje jedzone regularnie pomagają zbijać poziom szkodliwego cholesterolu w organizmie. Potwierdzają to badania amerykańskich naukowców, które trwały około 15 lat. W wyniku badania okazało się, że osoby, które zjadały około 67 gramów pistacji miały o 10 procent niższy cholesterol niż grupa kontrolna.

Wzmacniają kości

Pistacje działają również pozytywnie na kości. To wszystko dzięki minerałom w nim zawartym. Konkretnie chodzi o wapń,

fosfor, magnez oraz potas. Pamiętajmy również, że pistacje są bardzo dobrym źródłem białka, które jest przecież podstawowym budulcem mięśni i kości. Powinni wiedzieć to sportowcy oraz osoby aktywne fizycznie.

Pomagają regulować poziom cukru we krwi

Pistacje jedzone regularnie pomagają również stabilizować poziom cukru w organizmie, dlatego świetnie sprawdzą się w diecie diabetyków.

Korzystnie wpływają na włosy

Jedzenie pistacji chroni pigmentację naszych włosów. To dlatego, że zawierają one miedź. Dzięki temu włosy są lśniące i piękne. Pistacje mogą pomóc również zahamować wypadanie włosów oraz przyspieszyć ich wzrost. Najlepsze efekty przyniesie bezpośrednie aplikowanie olejku pistacjowego na włosy, który wykazuje silne właściwości nawilżające i regenerujące.

Poza tym pistacje:

* pomagają obniżać ciśnienie tętnicze;

* wzmacniają kości;

* regulują funkcjonowanie układu nerwowego;

* usprawniają pracę układu sercowo-naczyniowego (poprawiają pracę naczyń krwionośnych);

* mogą zahamować rozwój wielu chorób;

* poprawiają wygląd skóry;

* wzmacniają odporność.

Jak jeść pistacje?

Pistacje można śmiało jeść jako przekąskę lub dodawać je do różnego rodzaju sałatek.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama