Reklama

Dlaczego warto jeść migdały?

Migdały zawierają dużą ilość witamin, minerałów, błonnika i aminokwasów. 100 gram migdałów zawiera 22 gramy węglowodanów, w tym 12 g błonnika, a to około 49% dziennego zalecanego spożycia. W 100 gramach migdałów znajdziemy: 140% dziennej zalecanej dawki manganu, 75% magnezu, 60% miedzi, 50% fosforu, 130% witaminy E, 51% ryboflawiny (B2).

Zapobiegają atakom serca

Migdały są bogate w jednonasycone kwasy tłuszczowe. Jest to rodzaj kwasu, który znajduje się w oliwie z oliwek i ma ogromne znaczenie w zapobieganiu atakom serca. Liczne badania naukowe potwierdziły, że codzienne spożywanie migdałów prowadzi do zmniejszenia ryzyka zawału serca od 30 do 45%.

Zdrowie mózgu

Migdały są źródłem wielu składników odżywczych, które są pomocne w rozwoju oraz utrzymaniu zdrowia mózgu. Zawierają dwie istotne substancje dla mózgu takie jak ryboflawina i l-karnityna, które zwiększają efektywność pracy mózgu, co prowadzi do utworzenia nowych sieci neuronalnych i zmniejszają ryzyko powstania choroby Alzheimera. Badania naukowe wykazały, że migdały w diecie, a także olej migdałowy są bardzo dobrym produktem odżywczym dla ogólnego stanu zdrowia oraz funkcjonowania układu nerwowego.

Wzmacniają układ odpornościowy

Migdały są doskonałym źródłem minerałów alkalicznych, co jest bardzo korzystne dla wzmocnienia układu odpornościowego. Oprócz nich posiadają dużą zawartość witaminy E, która jest silnym przeciwutleniaczem. Przeciwutleniacze zawarte w migdałach neutralizują wolne rodniki w organizmie, ponieważ mogą one mieć wpływ na choroby przewlekłe. Witamina E zawarta w migdałach jest skuteczna w przypadku ochrony przed chorobami serca, a także przed rozwojem nowotworów. Ludzie spożywający witaminę E ograniczają ryzyko zachorowania od 30-40%.

Chronią skórę

Korzyści jakie przynosi skórze spożywanie migdałów są wszystkim dobrze znane, a olejek migdałowy bardzo często zalecany jest dla noworodków. Mleko migdałowe jest również dodatkiem do niektórych mydeł, ponieważ poprawia jakość cery.

Zdrowie kości

Migdały są fantastycznym źródłem wielu witamin i minerałów, między innymi fosforu. Fosfor może mieć istotny wpływ na wytrzymałość kości i zębów, a także zapobiega występowaniu chorób związanych z wiekiem, takich jak osteoporoza.

Zapobiegają rozrostowi komórek rakowych

Migdały poprawiają przepływ pokarmu przez jelito grube, co zapobiega osadzaniu się i rozwojowi nowotworu jelita grubego. Badania naukowe przedstawiają, że występuje ścisły związek między dietą bogatą w błonnik, a ryzykiem rozwoju nowotworów jelita grubego.

Normują poziom cukru we krwi

Nadmiar cukru we krwi jest jednym z powodów rozwoju cukrzycy oraz otyłości. Badania wykazały, że spożywanie od 60 do 90 gramów migdałów dziennie koryguje gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi.

Chronią przed wolnymi rodnikami

Dzięki witaminie E zawartej w migdałach, zmniejszamy ilość wolnych rodników w organizmie. W około 100 gramach migdałów znajduje się około 131% dziennego zalecanego spożycia witaminy E.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama