Reklama

Dlaczego warto jeść masło?

Masło, choć to jeden z najpopularniejszych i najbardziej naturalnych tłuszczów, w ostatnim czasie jest przedmiotem krytyki wielu dietetyków. Mówi się, że masło podwyższa poziom cholesterolu, sprzyja nadwadze i wcale nie jest naturalne. Większość z tych zarzutów nie znajduje jednak potwierdzenia w faktach. Masło, nawet to kupowane w sklepach, w składzie zawiera przede wszystkim kwaśną śmietankę. Mało znajdziemy w nim chemicznych substancji. Ponadto, to jeden z tłuszczów, które nasz organizm trawi najszybciej. Skrajnie krytyczne opinie na temat masła są zatem bezpodstawne. Co więcej, to produkt, który powinien być nieodłącznym składnikiem naszej diety. Dlaczego warto jeść masło? Tłumaczymy.

Reklama

Masło jest po prostu naturalne

Najważniejszą zaletą masła jest jego naturalność. Od lat wyrabiane jest ono z kwaśnej śmietanki, która stanowi około 80 procent składu każdego masła. Rzadko spotkamy w nim inwazyjne ulepszacze chemiczne, a jedynie konserwanty potrzebne do zabezpieczenia produktu przed szybkim zepsuciem się.

Masło jest bogate w cenne wartości odżywcze

Dzięki naturalnym składnikom w maśle znajdziemy spore ilości wartości odżywczych: witaminy A, B12, D, a także magnez, wapń, żelazo oraz kwasy nienasycone. Regularne jedzenie tego popularnego tłuszczu dobroczynnie wpływa na pracę całego organizmu.

Masło zawiera cenne substancje: kwas masłowy i CLA

W maśle znajdziemy również dwie bardzo cenne dla naszego zdrowia substancje. Mowa tutaj o kwasie masłowym oraz CLA, czyli kwasie linolowym. Badania potwierdzają, że kwas masłowy wykazuje właściwości antynowotworowe - hamuje rozwój komórek rakowych, natomiast CLA przyspiesza spalanie tłuszczu, neutralizuje działanie wolnych rodników w organizmie, a także pozytywnie wpływa na kości.

Masło łatwo się trawi

Masło to również jeden z tłuszczów, które nasz organizm trawi najszybciej, dlatego bez obaw mogą go jeść maluchy oraz osoby na diecie. Warto jednak uważać z jego ilością. Łatwostrawne nie znaczy nieszkodliwe. Masło powinno być stałym elementem naszej diety, ale w umiarkowanych ilościach. Najlepiej - po prostu - smarować nim chleb i używać go zamiast oleju.

Masło jest smaczniejsze od innych tłuszczów

I w końcu. Każdy przyzna chyba, że masło jest najsmaczniejsze spośród popularnych tłuszczów. Zdecydowanie wygrywa ze smalcem, margaryną czy olejami. Jedyną poważną konkurencją dla masła może być oliwa z oliwek, która ma coraz więcej wiernych fanów i podobne właściwości do masła.

Kto powinien ograniczyć jedzenie masła?

Masło, choć bardzo zdrowe, jest jednak tłuszczem, który może podwyższać poziom cholesterolu, gdy jemy go w nadmiernych ilościach. Jego spożycie powinny ograniczyć szczególnie osoby, które mają podwyższony cholesterol, zmagają się z chorobami układu krążenia lub nadciśnieniem tętniczym.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama