Reklama

Dieta wiosenno-letnia - jak powinna wyglądać?

Chcesz odsłonić swoje ciało, ale wstydzisz się zbędnych kilogramów? Zacznij odżywiać się zdrowo i racjonalnie. Absolutnie nie stosuj głodówki. O tej porze roku możesz szybko schudnąć korzystając z dobrodziejstw natury. Nadszedł czas na zdrowe posiłki pełne witamin i minerałów. Świeże warzywa i owoce powinny być składnikiem większości dań spożywanych w ciągu dnia. Pamiętaj, że najlepsze są te z upraw ekologicznych.

Reklama

Ureguluj posiłki

Codziennie jedz śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację. Ostatni posiłek powinien być spożyty najpóźniej trzy godziny przed snem.

Jedz jak najwięcej owoców i warzyw, najlepiej na surowo – zachowują wówczas najwięcej witamin i składników mineralnych, które wzmacniają organizm oraz uodparniają. Surówki i sałatki przygotowuj tuż przed podaniem – jeśli leżą zbyt długo, ich wartość odżywcza znacznie spada.

Jeśli gotujesz warzywa, najlepiej zrób to na parze. W wodzie najlepiej gotować warzywa w mundurkach i obrać je po ugotowaniu. W ten sposób straty cennych składników będą minimalne.

Pij soki domowej roboty

Możesz z powodzeniem zrezygnować z jednego posiłku pod warunkiem, że samodzielnie przygotujesz świeży sok, który będzie prawdziwą bombą witaminową.

Wykorzystaj do tego nasze polskie produkty: jabłka, truskawki, maliny. Doskonałe są także przeciery warzywne np. z pomidorów. Zamiast soli użyj mieszanki ziołowej lub sosu tabasco.

Jeśli sok to dla ciebie za mało, możesz przygotować koktajl dodając do owoców jogurt naturalny. Pamiętaj tylko, żeby go nie dosładzać. Będzie smaczniejszy i znacznie zdrowszy, jeśli dodasz łyżkę miodu np. lipowego lub bardziej słodkiego – akacjowego.

Przykładowy jadłospis

Śniadanie: 2 kromki chleba razowego: jedna z twarożkiem i siekaną rzodkiewką, natką, szczypiorkiem, druga z żółtym serem, papryką, pomidorem. Herbata z cytryną.

II Śniadanie: Koktajl jogurtowy z truskawkami, gruszką i z miodem.

Obiad: Filet z dorsza, ryż razowy, surówka z pomidora, cebulki oraz szczypiorku. Woda z cytryną i miętą.

Podwieczorek: Sałatka owocowa: pomarańcza, kiwi, pół banana, łyżeczka żurawin, pestki słonecznika.

Kolacja: Sałatka z kurczakiem: niewielka grillowana lub gotowana pierś kurczaka pokrojona w kostkę, kilka listków sałaty, pomidor, ogórek, oliwki. Sok z jabłek.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama