Reklama

Dieta owsiana: Odkwasza wątrobę i nie tylko

W walce o szczupłą sylwetkę niektórzy potrafią sięgnąć po restrykcyjną dietę albo wylewać siódme poty na siłowni. Jednak istnieją skuteczne sposoby, aby zrzucić zbędne kilogramy nie głodząc się i zbytnio się nie przemęczając. Specjaliści szczególnie polecają dietę owsianą. Jest prosta, skuteczna oraz nie wymaga wielu wyrzeczeń. Już w krótkim czasie zauważalna jest wyraźna różnica. Na czym polega ta fenomenalna dieta? Jakie są efekty jej stosowania? Na te pytania znajdziesz odpowiedzi w artykule.

Reklama

Na czym polega dieta owsiana?

Dieta owsiana – znana również pod nazwą diety owsiankowej – jest jednym z najprostszych sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów. Polega na tym, że raz w tygodniu - przez cały dzień - jemy wyłącznie płatki owsiane. Jest błyskawiczna, ponieważ niektórzy twierdzą, że jednorazowo udaje nam się trwale zrzucić jeden kilogram. Na czym polega ten fenomen w praktyce? Wystarczy przygotować zupę na bazie płatków owsianych i chudego mleka oraz spożywać ją w równych odstępach czasowych.

Jak stosować dietę owsiankową?

Dieta owsiana jest bardzo prosta. Nie musimy ograniczać się wyłącznie do płatków. Możemy sięgnąć po różne dodatki (rodzynki albo suszone owoce). Warto też pić dużo wody albo naparów ziołowych. Nie trzeba rezygnować z rytuału parzenia i spożywania kawy, jednak dla lepszego efektu warto napojów nie słodzić cukrem. Rozpoczynając dzień, należy przygotować sobie zupę, która będzie bazą naszych posiłków. W dwóch litrach mleka gotujemy siedem/osiem łyżek płatków owsianych. Całość dzielimy na pięć porcji, które spożywamy co około 3/4 godziny.

Dlaczego płatki owsiane?

Płatki owsiane są przez specjalistów uznawane za jeden z najzdrowszych produktów. To cenne źródło błonnika, witaminy E oraz tych z grupy B. Dodatkowo posiadają minerały, z których najważniejsze to cynk i magnez. Należy pamiętać, że posiadają też sporo białka. Regularne spożywanie płatków owsianych sprawia, że mamy duże pokłady energii na cały dzień, a dodatkowo wspierają działanie układu nerwowego, lepiej pracują nasze mięśnie oraz wpływają pozytywnie na pamięć i koncentrację.

Co sprawa, że dieta owsiankowa odchudza?

Najważniejszym składnikiem diety owsiankowej jest zawarty w płatkach błonnik. Dzięki niemu szybko widzimy efekty. Działa on fenomenalnie na układ pokarmowy: pobudza jelita do działania, stymuluje proces trawienia oraz pomaga pozbyć się produktów przemiany materii. Cennym jest również fakt, że płatki owsiane zapewniają na długo uczucie sytości. Warto również wiedzieć, że ten produkt oczyszcza organizm, resztki w jelitach usuwane są szybciej, ułatwione jest też wypróżnianie. Dowiedziono, że płatki owsiane obniżają poziom złego cholesterolu, usuwają złogi tłuszczowe z naczyń krwionośnych oraz pomagają oczyścić wątrobę i pozbyć się nadmiaru wody z organizmu

Praktyczne wskazówki

Dieta owsiana jest bezpieczna dla organizmu, jeśli korzysta się z niej w rozsądny sposób. Nie zaleca się, aby była stosowana długotrwale. Jeden dzień raz na tydzień w zupełności wystarczy. Włączana okazjonalnie jest szybkim i efektywnym sposobem na poprawę wyglądu sylwetki, jednak jej nadużywanie może wiązać się z konsekwencjami; m.in. bólami brzucha oraz wzdęciami.

Kto nie może korzystać z diety owsiankowej?

Dieta owsiankowa jest niskokaloryczna, dlatego nie sprawdzi się w przypadku osób, które wykonują długotrwałą pracę fizyczną. Nie poleca się jej również tym, którzy borykają się z przewlekłymi chorobami. Jest to tzw. monodieta – uboga w składniki odżywcze – dlatego nie jest zalecana kobietom ciężarnym oraz młodym mamom, które karmią piersią. Dzieci i młodzież - z racji szybkiego wzrostu i potrzeby sporej dawki witamin oraz minerałów - również nie powinni jej stosować.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama