Reklama

Dieta na oczyszczanie żył

Z wiekiem w naszym organizmie zalega coraz więcej szkodliwych substancji, co staje się szczególnie groźne po 50. roku życia. Warto usprawnić metabolizm, dzięki czemu odblokujesz żyły i tętnice. Sprawdź, co jeść, żeby ograniczyć ryzyko miażdżycy.

Reklama

To jedz jak najczęściej:

✔ czosnek i cebula

✔ płatki owsiane

✔ jabłka i ocet jabłkowy

✔ ryby morskie (dorsz, łosoś, makrela, sardynki, tuńczyk)

✔ orzechy

✔ oliwa

✔ pomidory

✔ cytryny

Z tego zrezygnuj:

✘ tłuste czerwone mięsa

✘ gotowe wędliny

✘ tłusty nabiał

✘ produkty smażone w głębokim tłuszczu

✘ gotowe dania i półprodukty

✘ pszenne pieczywo

✘ ciasta francuskie i kruche

I śniadanie

Pożywnie i kolorowo. Ma za zadanie dostarczyć odpowiednią ilość energii na początku dnia. Pierwszy posiłek należy zjeść nie później niż godzinę po przebudzeniu.

Propozycja 1. Owsianka na wodzie z owocami – startym jabłkiem i bananem, doprawiona cynamonem, kardamonem i imbirem. Do picia owocowa herbata lub kawa zbożowa na chudym mleku.

Propozycja 2. Dwie kromki pieczywa pełnoziarnistego z łososiem, cebulką i szczypiorkiem. Kawa zbożowa z chudym mlekiem lub słaba, czarna herbata.

Propozycja 3. Surówka wielowarzywna (skropiona octem jabłkowym, najlepiej bez konserwantów), wędzona makrela z kromką chleba żytniego. Kawa zbożowa lub słaba czarna herbata.

II śniadanie

Dobre tłuszcze i witaminy. Nie omijaj drugiego śniadania – sięgaj po nie około 3 godzin po pierwszym posiłku.

Propozycja 1. Miks sałat z tuńczykiem, skropiony oliwą i posypany siekanymi orzechami. Do picia woda z cytryną.

Propozycja 2. Chudy serek biały z owocami sezonowymi oraz orzechami.

Propozycja 3. Kanapka z wędliną drobiową i bukietem warzyw – sałata, ogórek, pomidor, cebula.

Obiad - najlepsze są potrawy gotowane

Zrezygnuj ze smażenia oraz panierek na rzecz pieczenia lub gotowania. Najzdrowsze jest gotowanie na parze.

Propozycja 1. Mix mrożonych warzyw z porcją ryby (najlepsza będzie morska) pieczonej w rękawie, z dodatkiem ziół.

Propozycja 2. Kotlet rybny z ziemniakami i sałatką z pomidorów oraz cebulki.

Propozycja 3. Brązowy ryż z pieczonym kurczakiem, sałatka ze świeżych warzyw z oliwą i ziarnem słonecznika.

Podwieczorek

Owocowe przekąski. Na podwieczorek najlepiej zjeść coś lekkiego i aromatycznego. To ważny posiłek w ciągu dnia – pozwala utrzymać odpowiedni poziom glukozy we krwi pomiędzy obiadem a kolacją.

Propozycja 1. Jabłka pieczone z cynamonem i goździkami.

Propozycja 2. Sałatka owocowa z posiekanymi orzechami i odrobiną octu jabłkowego.

Propozycja 3. Kulki owsiane (płatki owsiane zagnieć z miodem i orzechami, piecz ok. 10 min w piekarniku w 160 st).

Kolacja - ważny posiłek, ale powinien być lekki

Na dwie godziny przed snem powinniśmy zjeść coś lekkostrawnego i wartościowego. Do picia wybierz wodę, ewentualnie herbatkę ziołową (np. z kopru).

Propozycja 1. Surówka z drobno pokrojonych warzyw: pomidor, ogórek, cebula, różne sałaty, z dodatkiem czosnku, soku z cytryn oraz grzanek z wieloziarnistego pieczywa.

Propozycja 2. Sałatka z sałaty, pomidora, cebuli i oliwek, z odtłuszczonym serem.

Propozycja 3. Plaster pieczonego indyka, kromka chleba żytniego i warzywa skropione oliwą.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama