Reklama

Dieta CRAM: Sposób na płaski brzuch

Dieta CRAM to jedna z bardziej popularnych w ostatnim czasie diet. W stosunkowo szybkim czasie pozwala zrzucić zbędne kilogramy, a jednocześnie wspomóc organizm w oczyszczaniu z toksyn. Zwolennicy diety CRAM podkreślają, że dzięki jej stosowaniu lepiej się czują, mają więcej energii, a w dodatku mogą cieszyć się płaskim brzuchem. Czy dieta CRAM rzeczywiście jest skuteczna i jakie są jej efekty?

Na czym polega dieta CRAM?

Nazwa diety pochodzi od pierwszych liter składników pokarmowych w wersji angielskiej: cereals, rice, apples, milk (zboża, ryż, jabłka, mleko). Stanowią one podstawę wszystkich posiłków. Ryż i produkty pełnoziarniste zawierają duże ilości błonnika, który reguluje wchłanianie węglowodanów i cukrów do organizmu, poprawia perystaltykę jelit, przyspiesza metabolizm, obniża poziom cukru we krwi i pomaga oczyścić organizm z toksyn. Dzięki błonnikowi dłużej odczuwamy też sytość po posiłku. Z kolei jabłka (oprócz tego, że także zawierają sporo błonnika) są bogatym źródłem najsilniejszych przeciwutleniaczy, a także witamin i minerałów. Zwiększają też wchłanianie białek do organizmu, obniżają cholesterol i wzmacniają odporność. Ostatnim kluczowym składnikiem diety CRAM są produkty mleczne, które dostarczają białka, a także witamin i wapnia, który wspomaga proces odchudzania. Produkty mleczne (jogurt naturalny, kefir) to także naturalne probiotyki, które odbudowują naturalną florę bakteryjną.

Jak stosować dietę CRAM?

Dzień należy zacząć od wypicia szklanki samodzielnie wyciśniętego soku jabłkowego (napoje w sklepie zawierają dodatkowy cukier). Główne posiłki powinny składać się z produktów pełnoziarnistych (suchary, chleb razowy, płatki owsiane, makaron) lub ryżu oraz mlecznych (jogurt, tłuste mleko, kefir, maślanka). Gotowane (ewentualnie pieczone) jabłka lub sok z jabłek stanowią formę przekąsek między głównymi posiłkami. Warto wiedzieć, że dieta CRAM jest pomocna w walce z dolegliwościami żołądkowymi i trawiennymi oraz biegunkami. Można ją też stosować w trakcie infekcji i antybiotykoterapii, ponieważ wzmacnia organizm. Jeśli jednak stosuje się ją w celach redukcji masy, porcje posiłków powinny być niewielkie, a diety nie należy stosować dłużej niż 3 dni.

Efekty diety CRAM

Zwolennicy diety CRAM za największy jej atut uznają szybką utratę nadprogramowych kilogramów. Trzeba jednak wiedzieć, że ten sposób odżywiania został opracowany z myślą o osobach osłabionych i zmagających się z problemami trawiennymi. Dietetycy podkreślają, że stosowanie kilkudniowych diet nie kończy się spaleniem tkanki tłuszczowej, a jedynie pozbyciem się nadmiernej ilości wody z organizmu, ewentualnie spaleniem mięśni. Dietę CRAM warto więc stosować w celu oczyszczenia organizmu i pozbycia się obrzęków ciała. Nie jest to jednak skuteczna metoda, która pozwoli spalić dużą ilość tkanki tłuszczowej bez efektu jo-jo.

Jak schudnąć bez efektu jo-jo?

Kluczem do sukcesu podczas odchudzania się jest powolna, ale regularna utrata masy ciała. Dieta powinna być zbilansowana i oparta na warzywach, chudym mięsie oraz produktach pełnoziarnistych. Całkowicie wyeliminować należy słodycze, słone przekąski, alkohol oraz żywność wysokoprzetworzoną. Posiłki najlepiej spożywać co 3-4 godziny, a podczas ich przygotowania zrezygnować ze smażenia czy grillowania na rzecz gotowania i duszenia. Tłuszcze zwierzęce powinno się zastąpić roślinnymi. Warto pamiętać, by stosowana dieta stała się częścią naszego życia i wiązała się ze zmianą nawyków żywieniowych.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama