Reklama

Dieta ABS na płaski brzuch

Dieta ABS powstała z myślą o trenujących mężczyznach, którzy marzą o wyrzeźbionych mięśniach brzucha. Okazuje się jednak, że zasady tej diety rewelacyjnie wpływają także na kobiety i w krótkim czasie pozwalają osiągnąć upragniony efekt – zgrabny i płaski brzuch. Ogromną zaletą diety ABS jest to, że nie wymaga ona głodzenia się – wręcz przeciwnie: jej podstawą jest dbanie o zachowanie stałego bilansu energetycznego dostosowanego do trybu życia i aktywności fizycznej. Na czym polega dieta ABS i jak ją stosować?

Reklama

Czym jest dieta ABS?

Dietę ABS (Abdominal Body System) opracował David Zinczenko – ekspert żywieniowy interesujący się spalaniem tłuszczu w organizmie. Jej podstawą nie jest restrykcyjne zmniejszanie kaloryczności posiłków, ale wybieranie produktów, które przyspieszają metabolizm i jednocześnie wspierają budowę mięśni i je wzmacniają (warto wiedzieć, że mięśnie spalają kalorie nawet w trakcie spoczynku, dlatego im są one mocniejsze, tym szybciej chudniemy). Dieta trwa 6 tygodni i opiera się na regularnym spożywaniu 6 posiłków dziennie (3 większych i 3 mniejszych). Dzięki temu zwalcza się uczucie głodu, które mocno obniża motywację i często jest przyczyną podjadania słodyczy lub słonych przekąsek. Podstawą posiłków powinno być pełnowartościowe białko (u mężczyzn 2 g na każdy kilogram masy ciała, u kobiet nieco mniej), jednak dieta jest tak zbilansowana, że nie zagraża nerkom jak typowe diety wysokobiałkowe. Kluczem do sukcesu jest obliczenie godzinowego bilansu energetycznego, tzn. dostarczanie większej liczby kalorii w czasie aktywności fizycznej i mniejszej w okresie spoczynku. Jeśli deficyt lub nadwyżka kalorii w ciągu godziny mieści się w granicach 300-500 kalorii, to wtedy organizm spala tłuszcz.

Zasady diety ABS

Podstawą diety ABS jest wyeliminowanie produktów, które dostarczają "pustych" kalorii i szybko odkładają się w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej. Jak najbardziej należy więc ograniczyć białe pieczywo i makarony, tłuszcze pochodzenia zwierzęcego, tłuszcze trans znajdujące się w margarynach i przekąskach, a także alkohol oraz wszelką żywność wysokoprzetworzoną (słodycze, fast food itp.).

Dieta ABS określa też 12 grup produktów, na bazie których należy układać codzienny jadłospis. Znajdują się tu pełnoziarniste pieczywo i płatki zbożowe oraz owsiane (zawierają węglowodany złożone, które wolno uwalniają się do organizmu i stopniowo dostarczają energii, a także błonnik niezbędny przy odchudzaniu się), chude mięso (znajdują się w nim duże ilości pełnowartościowego białka, które przyspiesza metabolizm i jest budulcem mięśni), chudy nabiał (bogate źródło wapnia, który wspiera spalanie tłuszczu z brzucha), warzywa strączkowe (regulują poziom cukru we krwi i dostarczają roślinnego białka), warzywa zielone i owoce leśne (zawierają mnóstwo witamin i minerałów, w tym cenne antyoksydanty spowalniające procesy starzenia się i zapewniające jędrność skóry). W codziennej diecie nie może również zabraknąć produktów bogatych w nienasycone kwasy tłuszczowe: oliwy z oliwek, oleju roślinnego, ryb morskich oraz orzechów i migdałów (świetnie wpływają na serce i układ nerwowy, zawierają też witaminy młodości). Istotne są także jaja (są niskokaloryczne i sycące) i serwatka, która ma zbawienny wpływ na perystaltykę jelit.

Jak stosować dietę ABS?

Dieta ABS może wydawać się skomplikowana ze względu na obliczanie bilansu energetycznego, w praktyce jednak nie wymusza żmudnego przeliczania kalorii, a jedynie zdroworozsądkowego rozplanowania posiłków (każdy powinien zawierać białko). Ważne jest, aby bardziej kaloryczne były śniadania, a kolejne posiłki uzależnione od aktywności fizycznej – jeśli więcej ruchu zażywamy w godzinach popołudniowych, to wtedy powinniśmy spożywać bardziej kaloryczne posiłki. Warto wiedzieć, że codzienna aktywność fizyczna (bieganie, jazda na rowerze, pływanie, aerobik, szybkie spacerowanie) jest ważnym elementem diety ABS – przyspiesza metabolizm, wzmacnia mięśnie i wysmukla całą sylwetkę. Co drugi dzień ćwiczenia powinny mieć na celu wzmocnienie mięśni brzucha i trwać ok. 45 min.

Dieta ABS nie określa konkretnej liczby kalorii, jakie możemy dostarczyć do organizmu w ciągu dnia. Jeśli jednak zależy nam na szybkich efektach i redukcji masy ciała, kaloryczność wszystkich posiłków nie powinna przekraczać 1500-1600 kalorii w przypadku kobiet i 2000 kalorii w przypadku mężczyzn.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama