Reklama

Czym wesprzeć metabolizm?

Wielu osobom odchudzanie kojarzy się z drakońską dietą albo wylewaniem siódmych potów na siłowni. Najważniejsza jednak jest motywacja, ponieważ to klucz do sukcesu. Czasami rzeczywiście jest tak, że mimo ćwiczeń i diety, kilogramów nie ubywa. Wszystko przez problemy z metabolizmem: zamiast przyspieszać, zwalnia i efekt odchudzania jest niemal niezauważalny. Na szczęście istnieją naturalne produkty, które są sprzymierzeńcami odchudzania. Zatem, co warto jeść, aby podkręcić metabolizm?

Reklama

Największe błędy w odchudzaniu

Najczęściej decyzję o odchudzaniu podejmuje się, kiedy pojawia się problem z nadwagą. Wtedy szybko zwiększamy intensywność ćwiczeń fizycznych i drastycznie ograniczamy liczbę kalorii. Niestety, pomimo dobrych chęci, efekt może być minimalny. Dlaczego? Organizm, zamiast zużywać nagromadzone zasoby, magazynuje je, aby nie doprowadzić do wyczerpania. Dlatego wszelkie zmiany jadłospisu należy wprowadzać stopniowo oraz wykonywać niezbyt intensywny wysiłek fizyczny. Dodatkowo warto pobudzić metabolizm jedząc produkty, które ułatwiają pozbycie się zbędnych kilogramów.

Wprowadź odrobinę pikanterii

Aby poprawić funkcjonowanie układu pokarmowego, warto włączyć do diety ostre przyprawy, takie jak pieprz, chili, imbir, pieprz cayenne, curry, cynamon czy czosnek. Prócz wyrazistego smaku, można znaleźć w nich substancje, które pobudzają układ pokarmowy do wytężonej pracy. Wszystko to zasługa kapsaicyny, gingerolu oraz kurkuminy – zalicza się je do termogeników, czyli substancji podnoszących temperaturę komórek ciała, co przekłada się na sprawniejsze spalanie tłuszczu. Zatem jak stosować przyprawy, aby efekt był widoczny? Wystarczy jak najczęściej dodawać je do potraw. Niektórzy zaś polecają rozpoczęcie dnia szklanką wody, wymieszaną ze szczyptą wybranego termogenika.

Tłuste ryby morskie

Podczas odchudzania wiele osób rezygnuje z produktów zawierających tłuszcze. Te są jednak niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dlatego warto do diety włączyć tłuste ryby morskie, takie jak łosoś, tuńczyk, halibut, sardynka czy śledź. Obfitują one w nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 oraz omega-6, które nie tylko poprawiają metabolizm organizmu, ale pomagają chronić układ krążenia: m.in. poprzez regulację ciśnienia tętniczego, zmniejszenie poziomu cholesterolu oraz wzmocnienia naczyń krwionośnych.

Woda

Niezależnie od naszej diety, codziennie powinno się wypijać minimum dwa litry wody. Dzięki niej poprawia się funkcjonowanie całego organizmu: zwiększa się wydajność mózgu, zapobiega ona bólom głowy oraz krew przenosi tlen do wszystkich komórek organizmu. Warto wyrobić sobie nawyk regularnego picia wody – najlepiej na czczo. Najlepszy efekt uzyska się sięgając po wodę bardzo zimną. Chłód pobudza organizm do zwiększonego wydzielania ciepła, a tym samym, spalenia większej ilości kalorii.

Białko

Należy pamiętać, aby podczas odchudzania nie rezygnować z białka. Ta cenna substancja pobudza do produkcji hormonu wzrostu – somatotropiny, która pobudza go do wykorzystywania rezerw energetycznych i sprawniejszego trawienia. Białko znajduje się przede wszystkim w produktach pochodzenia zwierzęcego: mięsie i jajkach. Jeśli zależy nam na zrzuceniu kilku nadprogramowych kilogramów, warto sięgnąć po chudy drób. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać roślinne źródła białka. Znaleźć je można w warzywach strączkowych, takich jak fasola, groch czy bób.

Zadbaj o tarczycę

Tarczyca jest odpowiedzialna za produkcję hormonów: tyroksyny, kalcytoniny oraz trójjodotyroniny. Substancje te mają kluczowy wpływ na gospodarkę kwasowo-zasadową organizmu oraz na metabolizm. Aby tarczyca prawidłowo działała, należy zapewnić jej jodu. Gdy jest go za mało, gruczoł ten zaczyna szwankować i natychmiast spowalnia się metabolizm organizmu – w efekcie szybko przybieramy na wadze. Dlatego warto często sięgać po produkty obfitujące w jod. Gdzie go znajdziemy? Przede wszystkim w rybach morskich i algach, ale jest on obecny również w rzeżusze.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama