Reklama

Czy dostarczamy organizmowi wystarczającą ilość witaminy D?

Wydaje się, że coraz więcej słyszymy w mediach czy od farmaceutów o dobroczynnym działaniu witaminy D. Przyjmowana w odpowiednich dawkach powoduje, że nasze kości są mocne, włosy i paznokcie odżywione, a skóra błyszcząca i rozświetlona. Oczywiście zarówno nadmiar, jak i niedobór witaminy może zaszkodzić. Tak więc nasuwa się pytanie czy witamina D jest aż tak potrzebna? Czy jednak możemy funkcjonować bez niej? Odpowiedź na te pytania znajdziesz poniżej.

Reklama

Krótki spacer w ciągu dnia, a może przejażdżka na rowerze po okolicznych bulwarach? Obie te czynności mają ze sobą wspólne to, że w trakcie wykonywania obu czynności jesteśmy narażeni na działanie promieni słonecznych. Wiele osób stwierdzi, że trzeba się chronić i nie wolno się narażać na działanie promieni słonecznych, ponieważ ryzyko zachorowania na raka wzrasta. Jednak prawda jest taka, że jeśli chcemy w naturalny sposób uzupełnić niedobór witaminy D, powinniśmy przynajmniej część dnia spędzić na słońcu.

Organizmy takie jak rośliny czy glony wykorzystują światło słoneczne do procesu fotosyntezy, w trakcie której wytwarzany jest tlen. Roślina, która nie ma dostępu do światła słonecznego usycha, więc możemy zauważyć jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa słońce. Oczywiście możemy dostarczyć witaminę D wraz z pożywieniem jedząc na przykład tłuste ryby, jaja i mięso ale jest to bardziej złożony proces, niż w przypadku krótkotrwałej ekspozycji na słońce.

Istnieje wiele korzyści związanych z odpowiednim poziomem witaminy D:

- pomaga lepiej wchłaniać wapń

- zapobiega rozwojowi nowotworów

- wspomaga układ odpornościowy

- redukuje stany zapalne

- pomaga walczyć ze stresem

Tak więc, jeśli chcesz się cieszyć nienagannym zdrowiem oraz wspaniałym samopoczuciem zadbaj o to, aby regularnie korzystać ze słońca, ponieważ w tak łatwy sposób można wspomóc organizm!

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama