Reklama

Co się dzieje w naszym mózgu, gdy zjadamy ogórki kiszone?

Od dawna wiadomo, że niektóre produkty pozytywnie wpływająca pracę naszego mózgu. Każdy wie, że ryby dobrze wpływają na koncentrację oraz wspomagają pamięć, szczególnie u dzieci i młodzieży w okresie dojrzewania. Badania pokazują, że na nasz mózg pozytywnie wpływa jedzenie ogórków kiszonych! Tak to prawda! Ogórki kiszone mają ogromny wpływ na pracę naszego mózgu oraz na jego wydajność. Oczywiście nie wszystkie ogórki mają tak pozytywny wpływ, jednak według naukowców zjadanie ogórków kiszonych może dostarczyć ogromnego zastrzyku serotoniny, która jest odpowiedzialna za nasz nastrój. Dla ludzi z depresją oraz różnymi stanami lękowymi, ogórki mogą być świetnym sposobem na zwiększenie poziomu serotoniny, dzięki czemu będą działać przeciwdepresyjnie.

Układ pokarmowy komunikuje się z naszym mózgiem

Wiele badań pokazuje, że nasze jelita komunikują się z mózgiem i mają tyle samo neuroprzekaźników. Jednak w przeciwieństwie do naszego mózgu, jelita nie mają kontroli nad tym, kiedy jesteśmy głodni, co czujemy oraz jakie decyzje powinniśmy podejmować. Jelita decydują o trawieniu i wchłanianiu składników odżywczych z pożywienia. Przez to, że jelita tak dobrze komunikują się z mózgiem, wysyłają do niego sygnały, które mogą wywoływać nagłe zmiany nastroju. Wyjaśnia to, dlaczego ludzie z zaburzeniami jelit cierpią na depresję.

Neuroprzekaźniki w naszym mózgu kontrolują ruchy motoryczne, zmysł obserwacji, a także regulują niepokój. Lekarze dowiedli, że spożywanie ogórków kiszonych oraz innych kiszonych produktów takich jak kapusta, może pozytywnie wpłynąć na nasze samopoczucie. Zresztą od dawna wiadomo, że produkty takie jak kiszona kapusta czy właśnie ogórki są bardzo zdrowe i pomagają schudnąć. Dlatego też, zalecane są osobom będącym na diecie, w celu lepszego trawienia.

Dlaczego jeszcze warto jeść kiszone ogórki?

Oprócz tego, że są zalecane osobom na diecie, ogórki kiszone mają wiele innych korzystnych właściwości. Ogórki są bogate w sód oraz inne wartościowe składniki odżywcze. Świetnie nadają się jako przekąska, dodatek do obiadu lub sałatki. Produkty takie jak jogurt, kapusta kiszona czy ogórki kiszone również pomagają szybciej trawić ciężkostrawne pokarmy.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama