Reklama

Co jeść i pić, aby podkręcić metabolizm?

Szczupła sylwetka wymaga - często niemałego - wysiłku. Jeśli chcemy zgubić zbędne kilogramy, nie unikniemy odpowiednich ćwiczeń fizycznych oraz zbilansowanej diety. Aby efekt był widoczny, musimy również pamiętać o śnie oraz o solidnej dawce witamin. Oczywiście, kluczową rolę odgrywa silna wola, która pomaga nam pokonać wiele pokus niweczących wysiłki. Poza tym popełniamy mnóstwo błędów i wykluczamy z diety produkty, które świetnie podkręcają metabolizm. Co jeść i pić, żeby szybko schudnąć? Podpowiadamy.

Czym jest metabolizm?

Metabolizm jest często utożsamiany z przemianą materii. Tymczasem to proces szerszy, który dokonuje się w całym organizmie. Substancje zawarte w produktach są albo przetwarzane na inne, albo wchłaniane w całości lub też szybko usuwane. Dzięki tym procesom organizm może normalnie funkcjonować i prawidłowo się rozwijać. Często są one złożone i czasochłonne, dlatego jeśli usprawnimy metabolizm, szybciej trawimy i gubimy zbędne kilogramy. Możemy tego dokonać, włączając do diety odpowiednie produkty.

Duża ilość płynów

Organizm ludzki w 70% składa się z wody. W ciągu dnia z ciała wciąż jej ubywa, dlatego kluczowym jest, aby w odpowiedni sposób była uzupełniana. Najprościej wypijać minimum dwa litry wody mineralnej dziennie. Najlepiej sięgnąć po zimną albo dodać do niej kilka kostek lodu. Organizm musi zużyć więcej energii, aby ją podgrzać do temperatury ciała, co sprawia, że spala większą ilość kalorii.

Nie tylko woda

Napojem, który skutecznie podkręca metabolizm, jest czarna kawa. Już jedna filiżanka małej czarnej spożyta przed treningiem to wspaniała dawka kofeiny, która orzeźwia organizm oraz pobudza jego metabolizm. Jej właściwości są nieocenione - oczywiście pod warunkiem, że podczas picia zrezygnujemy z niepotrzebnych dodatków, takich jak cukier oraz mleko. Jeśli za nią nie przepadamy, możemy sięgnąć po zdrowszą alternatywę, jaką jest zielona herbata. Znajduje się w niej teina, która ma mniej intensywne, za to bardziej długotrwałe działanie.

Białko

Wiele osób niepotrzebnie eliminuje białko pochodzenia zwierzęcego z diety, uznając je za zbędny składnik. Tymczasem okazuje się, że może być ono katalizatorem, dzięki któremu organizm będzie szybciej pozbywał się zbędnej tkanki tłuszczowej. Chcąc schudnąć, trzeba często sięgać po chude, białe mięso oraz niskotłuszczowy nabiał. Pamiętajmy, aby z nimi nie przesadzać, ponieważ przyjmowanie zbyt dużej jego ilości może doprowadzić do wielu problemów z układem pokarmowym.

Nienasycone kwasy tłuszczowe

Długo panowało przekonanie, że tłuszcz jest wrogiem szczupłej sylwetki. Dlatego ci, którzy borykają się z nadwagą i chcą się pozbyć zbędnych kilogramów, często pomijają go w codziennej diecie. Warto wiedzieć, że nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 oraz omega-6 wspaniale działają na organizm. Chronią układ krążenia przed groźnymi schorzeniami oraz wspierają go w prawidłowym i wydajnym działaniu. Dietetycy przekonują, że tłuste ryby morskie powinny gościć na stołach minimum dwa razy w tygodniu. Warto sięgać po śledzia, sardynkę, halibuta oraz łososia. Cenne kwasy tłuszczowe znajdziemy również w oliwie, siemieniu lnianym oraz np. w awokado. Co zyskamy z włączenia ich do diety? Prócz utraty zbędnych kilogramów, poprawimy kondycję skóry, włosów i paznokci.

Przyprawy

Dieta redukcyjna nie musi kojarzyć się z produktami pozbawionymi smaku. Aby przyspieszyć metabolizm, można sięgnąć po różne przyprawy. Z czym najlepiej komponować potrawy? Warto sięgnąć po te, które dodadzą im ostrości. Nie rezygnujmy z pieprzu czarnego oraz cayenne, ale także świeżego imbiru, curry oraz kurkumy. Możnarównież zajadać się musztardą, która rewelacyjnie działa na układ pokarmowy.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama