Reklama

6 sposobów, aby nie przybrać na wadze

Często czujesz się, że nie masz wpływu na zapanowanie nad swoją wagą pomimo diety i ćwiczeń. Siedem różnych hormonów odpowiedzialnych jest za przybranie na wadze. Dzisiaj poznasz kilka sposobów, które pozwolą ci wyregulować pracę hormonów. Znajdziesz je poniżej.

Unikaj ziaren

Spożycie ziaren może łączyć się ze spowolnieniem produkcji hormonów tarczycy. Po zmniejszeniu ilości spożywanych ziaren zauważysz, że twoja waga wraca do prawidłowej liczby. Wykonaj odpowiednie badania, jeśli podejrzewasz, że tarczyca nie funkcjonuje prawidłowo.

Jedz mniej nabiału

Wielu ekspertów medycznych i żywieniowych jest zdania, że mleko powinno służyć tylko młodym cielakom, nie ludziom. Spożycie produktów odzwierzęcych powoduje wczesny rozwój nastoletnich chłopców i dziewcząt.

Zredukuj kofeinę i stres

Kiedy czujesz się źle, przytłoczona, sfrustrowana i masz wrażenie, że utknęłaś wówczas zostaje uwolniony hormon stresu kortyzol. Musisz obniżyć poziom kortyzolu w organizmie, ponieważ to on decyduje kiedy jesz. Oddychaj głęboko, idź na spacer, zrelaksuj się. Poziom kortyzolu może również podwyższyć kofeina. Nie zapomnij, że należy ograniczyć spożycie kofeiny.

Nie spożywaj cukru

Ten sprytny składnik można znaleźć praktycznie w każdym produkcie. Aby nie tyć i wrócić do swojej wagi, należy cukier wyłączyć ze swej diety.

Wyeliminuj soję

Wytwarzanie estrogenów może być zablokowane przez produkty sojowe. W produktach tych znajdują się fitoestrogeny, które zwiększają ilość tkanki tłuszczowej. Powinno się wprowadzić zmiany w diecie, które zwiększą produkcję leptyny – hormonu odpowiedzialnego za uczucie sytości.

Jedz dużo protein

Staraj się unikać żywności o wysokiej zawartości tłuszczu i zwiększyć spożycie pokarmów białkowych. Białko będzie twoim sprzymierzeńcem w walce z przybraniem na wadze.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama