Reklama

5 sposobów na to, by przestać zajadać emocje

Emocjonalne jedzenie to największa zmora naszej diety. W dzisiejszych czasach jedzenie jest bardzo łatwo dostępne. Często nawet nie wiemy, o której godzinie będziemy jeść, ponieważ nasz dzień jest wypełniony po brzegi obowiązkami. W rezultacie jemy wtedy, gdy nawet nie jesteśmy głodni, podświadomie wierząc, że jedzenie pomoże nam złagodzić stres, złość i niepokój.

Zwróć uwagę na to, kiedy jesteś głodna

Rozpoznaj moment, w którym jesteś głodna i wówczas jedz. Ważne jest rozróżnienie głodu od ochoty na coś do jedzenia. Głód oznacza burczenie w brzuchu lub utratę energii.

Jedz świadomie

Bądź uważna i świadoma tego, co jesz. Nie uciekaj się do niezdrowych przekąsek takich jak chipsy czy lody, gdy jesteś głodna. Wybierz coś zdrowego. Zjedz coś, co będzie pożywne i zapewni dostawę składników odżywczych. Jedz powoli i odczekaj co najmniej 30 minut zanim zjesz coś jeszcze. Dotarcie pokarmu do żołądka i wywołanie uczucia sytości trwa około 20 minut.

Nie stawiaj sobie nierealistycznych celów dotyczących swojej wagi

Założenie, że będziesz szczęśliwa, jeśli będziesz szczupła, prowadzi do stawiania sobie takich celów. Szczęście to stan umysłu i waga nie ma tu znaczenia. Bycie zdrową pomoże ci poczuć się lepiej w wielu aspektach życia. Nie postanawiaj, że schudniesz 2,5 kg w tydzień. Być może jesz, kiedy jesteś zawstydzona, winna czy spięta. Zastanów się, dlaczego jesz. Jeśli twoja dieta nastawiona jest na uzyskanie długofalowych efektów, może być bardzo skuteczna. Jeśli jednak stawia sobie za cel nierealistyczne osiągnięcia, może być niebezpieczna dla zdrowia.

Wyciągaj wnioski z kryzysów

Jeśli zdarza ci się zajadać emocje, spróbuj sobie wybaczyć i zacząć wszystko od nowa. Uznaj, że jest to doświadczenie, z którego się uczysz, aby nie powtórzyć takiego błędu w przyszłości. Skup się na pozytywnych aspektach zmian, jakie postanowiłaś wprowadzić w swojej diecie i nie zapominaj nagradzać się za osiągnięcie celów. Możesz ustalić małe cele, a następnie się za nie nagradzać.

Zorganizuj swój czas

Największe ryzyko jedzenia emocjonalnego ma miejsce podczas weekendów, kiedy nie mamy dokładnie zorganizowanego czasu. Aby go uniknąć, zaplanuj na te dni coś, co bardzo lubisz i ustal czas, w jakim będzie się to odbywało. Poinformuj o nim znajomych czy krewnych, którzy będą z tobą w tym czasie. Na następny weekend zaplanuj coś innego. Taki styl życia może podnieść jakość twojego życia i pomóc w przezwyciężeniu nawyku jedzenia emocjonalnego.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama