Reklama

5 sposobów jak pić więcej wody

Mógłbyś przetrwać miesiąc bez jedzenia, ale nie przeżyłbyś nawet tygodnia bez wody. Jeśli świadomość tego utwierdza cię w przekonaniu, że nawadnianie organizmu to dobry pomysł, przedstawiamy 8 sposobów pozwalających pić więcej wody.

Pij i prowadź

Kup butelkę wielorazowego użytku (możesz ozdobić ją naklejkami lub udekorować w dowolny sposób, aby spersonalizować jej wygląd) i trzymaj ją w samochodzie. Sączenie wody w ciągu dnia może dostarczyć organizmowi dodatkowej porcji wody. A jeśli utkniesz w korku przynajmniej zadbasz o nawodnienie swojego ciała.

Pij w pracy

Łatwo zapomnieć o piciu wody w pracy, jeśli jesteś bardzo zajęty realizacją niekończących się zadań. Trzymaj butelkę z wodą w widocznym miejscu, tak żebyś nie zapominał o piciu. Dla ułatwienia popijaj kilka łyczków co godzinę.

Smakosze kawy radujcie się

Dobre wieści dla fanów kawy: kawa liczy się w ogólnym spożyciu wody. Zanim jednak wzbudzisz w sobie ekscytację muszę oznajmić, że nie zachęcamy do codziennych wizyt w Starbucksie, które wiele z was tak lubi. Lepiej samodzielnie zaparzać sobie kawę w domu. Dodaj do niej szczyptę cynamonu, odrobinę miodu oraz kropelkę mleka dla nadania smaku.

Co zrobić, jeśli wydaje ci się, że picie wody jest nudne?

Woda może nie zaspokajać twoich kubków smakowych w sposób, jaki robią to sztucznie słodzone napoje. Znam to uczucie. Podobnie jednak jak odrobina kreatywności może przekształcić twoją poranną kawę w ucztę dla podniebienia (szczypta cynamonu + odrobina miodu + trochę mleka. Spróbuj, a nie pożałujesz), tak samo wodę można nieco podrasować. Dodaj kawałki świeżych owoców do wody, aby nadać jej ciekawego, naturalnego smaku. Spróbuj wykorzystać w tym celu cytrynę, limonkę, arbuza lub pomarańczę. Eksperymentuj z różnymi owocami (a nawet z rozmaitymi kombinacjami owoców) aż odkryjesz swój ulubiony przepis.

Stosuj prostą rutynę

Wiemy, że typowe zalecenie „pij 8 szklanek wody dziennie” może się wydawać ogromną ilością, ale w rzeczywistości tak nie jest. Wystarczy, że wypijesz trochę więcej niż szklankę wody o następujących porach dnia:

- Zaraz po przebudzeniu (odwodnienie powoduje zmęczenie mózgu, zadziałaj więc od razu, aby temu zaradzić).

- Przed śniadaniem, obiadem i kolacją (czasem głód to ukryte pragnienie, wypicie wody pozwoli zapobiec przejedzeniu)

- Godzinę przed położeniem się spać (wystarczająco blisko pory snu, aby zachować nawodnienie, ale nie aż tak blisko, żebyś musiał budzić się w celu pójścia do toalety)

Idealne spożycie wody to, co najmniej około 2 litry tego płynu, w zależności od różnych czynników, takich jak twój poziom aktywności czy budowa ciała, trzeba więc eksperymentować, aby zorientować się, co jest najlepsze w twoim przypadku. Trzymaj się planu przedstawionego w powyższej liście, ale nie wahaj się zwiększać lub zmniejszać porcji spożywanej wody zgodnie ze swoimi potrzebami i celami.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama