Reklama

5 prostych sposobów na zmniejszenie porcji posiłków

Jednym z najprostszych sposobów, aby schudnąć to spalić więcej kalorii niż jesz. Nie oznacza to, że musisz się głodzić przez cały czas. Zamiast jeść mniej przez cały dzień, co powiesz na stopniowe zmniejszanie porcji. Oto kilka wskazówek dzięki którym zmniejszysz porcję bez uczucia głodu.

Zacznij od wody

Picie dużej szklanki wody przed każdym posiłkiem sprawi, że poczujesz się mniej głodnym. Woda nie tylko wypełni żołądek, czasami odwodnienie jest rzeczywistym powodem głodu. Częste bulgotanie w brzuchu może być powodem odwodnienia, a nie głodu. Czasami jemy, kiedy nam się nudzi. Duża szklanka wody z cytryną może zaspokoić chęć jedzenia z nudów.

Warzywa

Przygotowując posiłki dodaj do nich dużą ilość warzyw. Nieważne czy jest to makaron, danie z owoców czy zwykła kanapka. Zawsze miej pewność, że jest ich dużo. Warzywa wypełniają żołądek i są niskokaloryczne oraz pełne składników odżywczych.

Kolorowy talerz

Może to brzmi dziwnie, ale udowodniono, że ludzie którzy jedzą na talerzach nie kontrastujących z jedzeniem, jedzą o 22% więcej. Uważa się, że na kolorowym talerzu łatwiej jest ocenić ilość spożywanego pokarmu i dzięki temu można uniknąć przejedzenia.

Limituj porcje

Masz ochotę ma coś słodkiego? Czekoladkę, ciasteczko, czipsy? Weź małą porcję i połóż na talerzyku lub misce. Dzięki temu zabiegowi zjesz mniej. Sięgając po słodycze wprost z opakowania ryzykujesz zjedzeniem całej torebki czipsów lub ciasteczek. Kiedy widzisz żywność przed sobą, jesteś bardziej skłonny je zjeść.

Węglowodany

Nie rób posiłków opartych na węglowodanach. Przygotuj posiłek, a następnie dodaj węglowodany. Jeśli miskę płatków zasypiesz owocami i jogurtem, nie będzie to dobry wybór. Zamiast tego dodaj do jogurtu płatki i owoce. To samo tyczy się makaronów. Przygotuj mięso lub warzywa z grilla i dodaj do nich makaron. Ten punkt powinien zrewolucjonizować twoja kuchnię.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama