Reklama

5 naukowych powodów dlaczego nie powinieneś opuszczać śniadań

Gdy rano zegar tyka, łatwo skupić się tylko na głównych potrzebach. Kiedy plecaki i teczki są pakowane i wszyscy zbierają się do wyjścia, chcesz po prostu napić się kawy i ruszyć w drogę. Jednak istnieją ważne powody, aby dodać śniadanie do tej krótkiej listy porannych potrzeb. Poniżej znajduje się ich główna piątka.

Jedzenie śniadania obniża to ryzyko cukrzycy

Związek między pomijaniem śniadania i rozwojem cukrzycy jest wymieniany w wielu badaniach naukowych. National Institutes of Medicine stwierdza, że ​​jedzenie śniadania jest ważne dla regulacji apetytu podczas reszty dnia.

Ponadto według badaczy epidemiologicznych, w miarę upływu czasu ten wzorzec jedzenia może prowadzić do wrażliwości na insulinę, cukrzycy typu 2 i nadciśnienia tętniczego. Co z tego wynika? Nie zapominaj o śniadaniu.

To ważne dla zdrowia serca

Według badania przeprowadzonego przez Harvard School of Public Health, regularny zwyczaj pomijania śniadania zwiększa ryzyko poważnych chorób niedokrwiennych serca o 27%.

Naukowcy przez 16 lat badali nawyki ponad 26 000 mężczyzn i znaleźli znaczący związek między pomijaniem śniadania i częstością występowania zawałów serca i zgonów z powodu problemów kardiologicznych. Zależność ta pozostaje widoczna nawet po wyeliminowaniu innych czynników ryzyka, takich jak palenie tytoniu, ogólnego żywienia i aktywności fizycznej lub jej braku.

Białko rano pomaga unikać fast foodów

Interesujący artykuł w Atlantic opisuje badania, w których ludzie jedzący śniadania bogate w białko z jaj, mięsa i / lub jogurty rzadziej korzystają z tłustych przekąsek w ciągu tego wieczora. Osobom, które rano zjedli śniadanie bogate w białko łatwiej przychodziło odmówienie sobie zjedzenia tłustych frytek czy hamburgera.

Śniadanie wspiera aktywny styl życia

Ludzie, którzy jedzą śniadanie mają po prostu więcej energii, którą mogą spożytkować na aktywność fizyczną. Naukowcy z Anglii odkryli, że osoby jedzące śniadanie o wiele częściej i chętniej wykonują ćwiczenia i są generalnie o wiele aktywniejsi w ciągu całego dnia.

Śniadanie wspomaga skupienie

Jest powód, dlaczego wiele szkół oferuje swoim studentom możliwość jedzenia śniadania w szkole. Dietetycy od dawna są zgodni, że poranny posiłek znacznie poprawia zdolności koncentracji i uczenia się, niezależnie od wieku. Po nocy poziom cukru we krwi jest niski i śniadanie, obfite w białka i pokarmy wysoko błonnikowe będzie podtrzymywać stały poziom glukozy we krwi, który nasz mózg potrzebuje do normalnego funkcjonowania.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama