Reklama

5 kombinacji składników, które wzmacniają swoje działanie

Warzywa, owoce, zielona herbata i oliwa – te produkty bezwzględnie są korzystne dla naszego organizmu. Jednak by wydobyć z nich najcenniejsze właściwości, trzeba je łączyć z odpowiednimi składnikami. Oto kilka wskazówek w jaki sposób dostarczyć organizmowi wielu witamin i substancji odżywczych.

Sałata i oliwa

To prawda, że sałatę należy skropić oliwą. W rezultacie organizm wchłania trzy razy więcej kartenoidów, czyli pigmentów fotosyntezy, które mają zdolność niszczenia wolnych rodników. Nie wspominając już o tym, aby dostarczyć organizmowi odpowiednia dawkę antyoksydantów.

Truskawki i płatki owsiane

Dzięki temu połączeniu organizm lepiej wchłania witaminę A i C. Sprawisz ciału przyjemność, jeśli do tych dwóch składników dodasz trzeci – jogurt. Otrzymasz doskonałe trio na śniadanie!

Tofu i papryka

Jeśli nie wiesz z czym podawać tofu, sięgnij po paprykę o różnych kolorach. Warzywa te mają o wiele więcej witaminy C niż pomarańcze, a także dostarczą sporą dawkę żelaza.

Kurkuma i czarny pieprz

Kurkumie przypisuje się wiele możliwości. Więc jeśli przyprawiasz posiłek kurkumą, dołącz do niej czarny pieprz. Połączenie kurkumy i pieprzu wspomaga wchłanianie piperyny, która jest bardzo korzystna dla błony śluzowej jelit.

Zielona herbata z cytryną

Doskonała dawka antyoksydantów zawarta w zielonej herbacie może być idealnym początkiem dnia. Tym razem dodaj do niej odrobinę soku z cytryny. Oprócz lepszego i świeżego smaku zwiększysz działanie przeciwutleniaczy tak dobroczynnych dla organizmu.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama