Reklama

4 sposoby na nocne skurcze mięśni

Nocne skurcze nóg nie tylko są bolesne, ale również mogą uniemożliwić dalszy sen, co odbija się później na zdrowiu i samopoczuciu. Niedobór płynów i słaby dopływ krwi do nóg to jedne z najczęstszych przyczyn nocnych skurczy nóg. Skurcz może trwać kilka sekund, lecz ból mięśni może trwać nawet kilka dni. Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby zapobiec skurczom nóg.

Reklama

Olej magnezowy

Znany ze swych właściwości odprężających, magnez jest doskonałym środkiem do łagodzenia skurczów nóg. Jedzenie pokarmów bogatych w magnez takich jak warzywa liściaste, nasiona dyni, figi, jogurty, banany czy ciemna czekolada mogą być nie wystarczające. Wówczas należy wykorzystać olej magnezowy, który należy wetrzeć w nogi przed położeniem się do łóżka. Taki olej można kupić lub zrobić samemu. A jak to zrobić? Potrzebujesz ½ szklanki płatków chlorku magnezu i ½ szklanki wody destylowanej. Doprowadź wodę do wrzenia i dorzuć płatki magnezowe. Wymieszaj wszystko, aż się rozpuści. Zdejmij z ognia i pozostaw do wystygnięcia. Przechowuj w butelce ze sprajem. Przed pójściem do łóżka, zaaplikuj po 5-10 „psiknięć” na każdą z nóg.

Odpowiednia dawka witaminy D

Jeśli już odżywiasz się zdrowo, ale nadal łapią cię skurcze, które mogą być spowodowane przez niedobór witaminy D. Witamina D odgrywa ważną rolę w przyswajaniu wapnia. Wapń jest ważnym elektrolitem, który pomaga utrzymać równowagę płynów w organizmie. Najprostszym sposobem jest wystawienie skóry na działanie promieni słonecznych, ale nie zawsze jest to możliwe w zależności od miejsca zamieszkania. Jeśli nie masz dostępu do słońca, jedz więcej grzybów i owoców morza. Rozważ również suplementację witaminą D.

Ćwiczenia rozciągające

Skurczom nów można zapobiec poprzez kilka prostych ćwiczeń rozciągających. Ćwiczenia te poprawią przepływ krwi i pomogą w transporcie tlenu i składników odżywczych. Do wykonania ćwiczenia wystarczy ci mała piłeczka i półka, której może się przytrzymać. Włóż piłkę pod podbicie stopy, podczas gdy stopa dotyka podłogi. Następnie powoli przesuwaj ciężar ciała do przodu, naciskając na piłę stopą, jak podczas wciskania pedału gazu w samochodzie. Utrzymaj pozycję przez 2 sekundy, a następnie puść i odpocznij 10 sekund. Powtórz ćwiczenie 6-8 razy na każdej stopie. To ćwiczenie doskonale rozciągnie mięśnie łydek, którym najczęściej dokuczają skurcze.

Zaburzenia równowagi elektrolitowej

Wydaje ci się, że dostarczasz organizmowi odpowiednią ilość płynów, lecz dalej masz skurcze nóg. Wygląda na to, że być może masz zaburzoną ilość elektrolitów. W tym przypadku pomoże ci prosty napój. Potrzebujesz 1 litr wody, 6 łyżeczek cukru i ½ łyżeczki niejodowanej soli morskiej bądź kamiennej. Cukier możesz zastąpić ¼ szklanką miodu. Dodaj sok wyciśnięty z jednej cytryny. Zamieszaj i wypij całą porcję w ciągu dnia.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama