Reklama

3 suplementy diety dla wegetarian

Czy są to zdrowotne korzyści, uzasadnienia etyczne czy środowiskowe, wiele osób przechodzi na wegetarianizm. Jednak wybór zdrowej diety nie zapewnia dostarczenie wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Poniżej znajdziesz 3 suplementy, które uzupełnią twoją dietę.

Witamina B12

Witamina B12 jest niezbędna dla wielu różnych funkcji, min. wytwarzanie nowych komórek, przebudowywanie układu nerwowego, syntezy czerwonych krwinek oraz rozwoju DNA. Niedobór witaminy B12 może prowadzić do degeneracji układu nerwowego, niedokrwistości i problemów żołądkowych. Należy również pamiętać, że niedobór tej witaminy nie jest tylko związany dietą roślinną. W diecie osób żywiących się mięsem również występuje niedobór witaminy B12.

Witamina D3

Brak tej witaminy może prowadzić do problemów z układem kostnym, zwłaszcza u dzieci może wystąpić krzywica. Witamina D3 odgrywa kluczową rolę w budowie kości. W okresie letnim wystarczy 20 minutowa ekspozycja na słonce, by osiągnąć codzienne zapotrzebowanie organizmu na tę witaminę. Natomiast w zimie witaminę D3 należy przyjmować w postaci suplementów.

Jod

Jod to pierwiastek śladowy, niezbędny do prawidłowej pracy tarczycy. Jej niedobór może wywołać niedoczynność tarczycy lub inne choroby. Również zbyt duża dawka jodu może powodować problemy zdrowotne. Owoce morza jak algi są bogatym źródłem jodu, lecz rzeczywiste stężenie jodu może znacznie się wahać. Innym źródłem jodu są ryby.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama