Reklama

10 toksyn, które regularnie spożywasz

Każdego dnia do twojego ciała dostaje się wiele toksyn. Większość z nich zjadasz lub wypijasz. Nie ma powodów do paniki, twoje ciało jest przystosowane do radzenia sobie z pewną ich ilością i jest w stanie się ich pozbyć. Jeżeli jednak przesadzisz i w twoim organizmie znajdzie się ich zbyt wiele, zaczniesz się czuć przemęczona, a nawet możesz poważnie zachorować. Dlatego też przedstawiamy listę codziennych toksyn, na które powinnaś zwrócić uwagę.

Kofeina

Wypicie kilku kubków kawy w ciągu dnia nie spowoduje żadnej szkody, ale musisz się pilnować. Zbyt dużo kofeiny sprawi, że pojawią się wahania poziomu cukru we krwi, skoki adrenaliny i zbyt intensywna praca nadnerczy. Pamiętaj także, że kawa to nie jedyne źródło kofeiny. Występuje ona także w czarnej herbacie i napojach gazowanych, na przykład w coli.

Alkohol

Jak większość rzeczy w życiu – alkohol - w małych ilościach nikomu nie zaszkodzi. Ale łatwo z nim przesadzić. Pamiętaj, że alkohol odwadnia, pozbawia cię niezbędnych minerałów i niszczy wątrobę. Jeśli pijesz za dużo, za często, kac szybko stanie się najmniejszym z twoich problemów.

Papierosy

Toksyny, których dostarczasz sobie paląc, są zbyt liczne, by je tu wymieniać. Pamiętaj tylko, że w dzisiejszych czasach palenie tytoniu jest wciąż wysoko na liście przyczyn przedwczesnych zgonów.

Pestycydy

Pestycydy pojawiają się, w zaskakująco niebezpiecznych ilościach, w wielu produktach, które zjadamy każdego dnia. Nie uda ci się kompletnie ich uniknąć, ale możesz zminimalizować ich spożycie. Kupuj organiczne produkty i zawsze dokładnie myj owoce i warzywa.

Sól

Zbyt wiele soli w twoim organizmie może spowodować nadciśnienie, problemy z nerkami i gazy. Nadmiar soli to trucizna. Zwracaj więc uwagę na sól “ukrytą” w przetworzonych produktach, a do potraw, które przygotowujesz sama, dodawaj jej jak najmniej.

Teflon

Może to być dla ciebie zaskoczeniem, ale twoja nieprzywierająca patelnia może mieć szkodliwy wpływ na twoje zdrowie. O wiele lepiej wyjdziesz na gotowaniu w naczyniach ze stali nierdzewnej, ponieważ kiedy teflon nagrzewa się, zaczyna wydzielać szkodliwe gazy.

Azotyny sodu i azotany sodu

Azotyny i azotany sodu są to konserwanty, które są często spotykane w wielu przetworach mięsnych, takich jak parówki do hot dogów i boczek. Mają one związek z występowaniem raka i cukrzycy, więc ogranicz spożycie przetworów mięsnych i kupuj świeże, organiczne jedzenie.

Sztuczne słodziki

Sztuczne słodziki takie jak aspartam i sacharyna, często są sprzedawane jako zdrowa alternatywa dla cukru, ale może być z nich więcej szkody niż pożytku. Badania wykazały, że sztuczne słodziki, mogą sprawić, że przybierzesz na wadze dlatego, że oszukiwany będzie twój mózg, który nie rozpozna już naturalnej słodyczy produktach.

Sztuczne barwniki

Zawsze czytaj tabelki znajdujące się na odwrotach opakowań i szukaj sztucznych barwników: niebieskiego (nr 1 i nr 2), zielonego (nr 3), czerwonego (nr 3) i żółtego (nr 6). Każdy z tych barwników przyczynia się do powstania kilku rodzajów raka, więc naprawdę uważaj na to, co jesz.

Tłuszcze trans

Unikaj żywności, która zawiera częściowo utwardzony olej lub skróty wymienione na liście składników. Skróty te oznaczają substancje, które są dodawane do produktów, aby przedłużyć ich trwałość. Są to tłuszcze trans, o których już prawdopodobnie słyszałaś. Pamiętaj, że powodują one zatykanie tętnic i cukrzycę. Wybieraj produkty z jednonienasyconymi kwasy tłuszczowe, obecnymi na przykład w oliwie z oliwek, awokado lub oleju kokosowym.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama