Reklama

10 rzeczy których nie powinieneś jeść przed snem

Jeśli po kolacji wciąż jesteś głodny i szukasz czegoś, co pozwoli ci wytrzymać do śniadania, musisz pamiętać o kilku ważnych rzeczach. Mała wieczorna przekąska jeszcze nikomu nie zaszkodziła, ale nie tyczy się to każdego rodzaju jedzenia. Poniżej przedstawiamy listę rzeczy których nie powinieneś jeść przed snem wraz z powodami:

Czerwone mięso

Wiemy, że steki są pyszne, ale nie powinieneś ich jeść przed snem. Czerwone mięso sprawi, że będzie ci ciężko zasnąć, a rano będziesz niewyspany. Wszystko dlatego, że twoje ciało będzie musiało to mięso przetrawić zamiast odpoczywać.

Warzywa

Warzywa są zdrowe, więc muszą być idealną przekąską przed snem, prawda? Otóż nie, jeśli myślisz że dzięki temu będziesz zdrowszy, jesteś w sporym błędzie. Warzywa mają w sobie dużo błonnika, który bardzo powoli przechodzi przez twój układ trawienny, co sprawi że będziesz na nogach o wiele dłużej niż byś tego chciał.

Chipsy i inne

Jedną z wielkich zalet przekąsek, takich jak chipsy jest wygoda, która wiąże się z brakiem konieczności przyrządzania posiłku – można po prostu chwycić paczkę i jeść. I zanim się zorientujesz już zjadłeś wszystkie. Problem w tym, że przetworzone produkty mają w sobie bardzo dużo glutaminianu sodu, przez który prawie na pewno będziesz miał problemy ze snem, a tych chcemy uniknąć, prawda?

Makaron

Dania z makaronu są świetne, jeśli jesteś głodny, bo są bardzo sycące i długo się je trawi. Problem z jedzeniem makaronu późno w nocy, to to, że prawdopodobnie zagwarantuje ci dodatkowe kilogramy, szczególnie wówczas, gdy makaron połączysz z tłustym sosem. Węglowodany w makaronie bardzo szybko zamieniają się w tłuszcz, więc jeśli starasz się jeść zdrowo, rozejrzyj się za innym posiłkiem.

Lody

Kolejny przykład przekąski która jest wygodna, ale w gruncie rzeczy jest złym pomysłem. Lody mają w sobie bardzo dużo tłuszczu i cukru, a ty nie dajesz organizmowi szansy by mógł spalić którykolwiek z tych elementów zanim pójdziesz do łóżka, co sprawi, że przytyjesz.

Pizza

Jeśli w lodówce masz pizzę która została z obiadu, zostaw ją na lunch. Tłuste dodatki, sosy i inne rzeczy z których pizza jest znana, nie tylko dodadzą ci kilogramów. Zjedzenie pizzy pod wieczór może spowodować zgagę, która będzie ci przeszkadzać w zaśnięciu.

Płatki

Miska płatków to świetny sposób by dać swojemu ciału energetycznego kopa na sam początek dnia, jednak wieczorem, liczba węglowodanów i cukrów które pochłoniemy sprawi, że ciężko będzie zasnąć.

Czekolada

Wielu ludzi nie wie że czekolada jest źródłem kofeiny, która jest ostatnią rzeczą jakiej twój organizm potrzebuje gdy chcesz iść spać. Tabliczka czekolady przed snem to prawie tak, jakbyś wypił filiżankę kawy, co zdecydowanie nie pomoże ci w zaśnięciu.

Alkohol

Kieliszek przed snem nie wydaje się czymś strasznym, ale może on zakłócić regenerujące właściwości snu. Nawet jeśli trochę odpoczniesz, nie będzie to sen który zapewni ci energię na cały dzień.

Chili

Jest nie tylko pełne węglowodanów, ale także ma dużo kalorii. Zjedzenie chilli przed snem wiąże się zarówno z dodatkowymi kilogramami, ale także z problemami z zaśnięciem.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama