Reklama

10 nietypowych sposobów na utratę wagi

Istnieje jedna prawda, z którą chyba wszyscy się zgodzą - smaczne jedzenie może być diabelnie dobrym przeżyciem. Potrafi ono poprawić nasz nastrój, zapewnia energię potrzebną do codziennej egzystencji, ciężkiego dnia w pracy oraz często bywa integralną częścią romantycznego wieczoru. Słone, tłuste i słodkie produkty spożywcze są dla tak pyszne, ponieważ taki rodzaj żywności bardzo rzadko występuje w naturze ,a jest potrzebny do utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu. Przez lata wypracowaliśmy pewne mechanizmy, które uzależniają nas od wysokokalorycznych pokarmów. Nasze ciała gromadzą np. dodatkowe pokłady tłuszczu, ponieważ w skrajnych sytuacjach pozwolą nam one przetrwać pewne okresy czasu przy minimalnych zasobach żywieniowych. Połączenie tych naturalnych predyspozycji z nowoczesnym stylem życia, który wymaga od nas coraz mniej ruchu i ćwiczeń, to idealny przepis na niekontrolowany przyrost tkanki tłuszczowej oraz szereg problemów zdrowotnych. Niestety większość z nas nie może nawet marzyć o wysiłku fizycznym, który towarzyszył naszym przodkom praktycznie każdego dnia. Przeżycie w nowoczesnym świecie nie jest przecież specjalnie trudne, prawda? Dlatego też potrzebujemy każdej możliwej pomocy, aby pozbyć się niepotrzebnych pokładów tłuszczu. Mając to na uwadze przygotowaliśmy dla was listę kilku niestandardowych sposobów na utratę wagi. Nie wymagają one wiele wysiłku, lecz stosowane regularnie sprawią, że szybko zaczniemy dostrzegać różnicę.

Reklama

Utrzymuj dom w czystości

Spójrzmy prawdzie w oczy - większość ludzi powinna włożyć trochę więcej wysiłku w porządkowanie swojego domu. Jeśli chcemy utrzymać go w nienagannej czystości musimy często go odkurzać (co najmniej co drugi dzień), myć naczynia kilka razy dziennie, regularnie wycierać kurz z mebli oraz prać i prasować ubrania. Wszystkie te czynności wymagają sporo wysiłku fizycznego, który może okazać się dla nas bardzo korzystny.

Podczas sprzątania domu często zmuszony jesteś stać na nogach i używać pewnej ilości siły. Pomaga to w spaleniu przyzwoitych ilość kalorii. Jest również bardzo mało prawdopodobne, że podczas wykonywania prac domowych będziesz myślał o smakowitych przekąskach.

Utrzymuj rozsądną temperaturę otoczenia

Nasz organizm spala dodatkowe kalorie, aby utrzymać ciepło ciała lub go ochłodzić, gdy temperatura otoczenia nie jest optymalna. Jeśli zaczniesz używać klimatyzatora przy każdej zmianie temperatury (np. drastycznie podkręcając ciepło w zimie lub chłodzenie w letnie dni), to wyświadczysz swojemu ciału niedźwiedzią przysługę. Dodatkowy wysiłek w celu utrzymania odpowiedniej temperatury ciała pozwoli nam spalić kilka dodatkowych kalorii i zaoszczędzić sporo energii.

Przyprawiaj swoje posiłki

Prawdą jest, że ​​ostra papryka może poprawić nasz metabolizm - chociaż w niewielkim stopniu. Największą korzyścią z jedzenia pikantnych potraw (która pozwoli nam stracić kilka kilogramów) jest fakt, że musimy je jeść wolniej i w mniejszych ilościach. Niekontrolowane pakowanie pokarmu z talerza do ust nie będzie tu możliwe - musimy co pewien czas zatrzymać się, aby złapać oddech i wypić trochę wody. Dzięki temu każdy posiłek dostarczy naszemu ciału odrobinę mniej kalorii.

Podawaj jedzenie na czerwonych naczyniach

Czerwony kolor podświadomie oznacza konieczność zatrzymania się i niebezpieczeństwo. Podawanie żywności na czerwonych talerzach przypomni nam, że jesteśmy na diecie. Nasz mózg otrzyma podświadomą informację, że coś jest nie w porządku, dzięki czemu przejadanie się będzie o wiele mniej prawdopodobne. Jeśli chcemy jeszcze bardziej efektywnie pozbyć się kalorii warto zmniejszyć również rozmiar talerzy.

Jedz niewielkie przekąski podczas pracy - wielkości jednego kęsa

Strategia ta może wydawać się sprzeczna z intuicją. Przecież wszyscy wiemy, że gdy masz przy sobie opakowanie małych przekąsek, możesz zjeść ich bardzo dużo, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Jednak takimi przysmakami można również łatwo podzielić się z kolegami z biura. Dzięki tej strategii zjemy dużo mniej, ponieważ inni ludzie wezmą dla siebie sporą część opakowania. Sztuką jest, aby zmusić się do zaoferowania ich swoim kolegom. Traktuj chipsy i cukierki jako przekąskę, którą chcesz zjeść w towarzystwie - nie jako jeden z codziennych posiłków.

Chodź na zakupy z przyjaciółmi

Jednym z największych problemów przy utracie wagi jest znalezienie czasu i motywacji do aktywności fizycznej, która pomaga nam spalić kalorie. Jednak nawet mało efektywna forma wysiłku fizycznego, taka jak chodzenie, pomoże nam spalić przyzwoitą ilość kalorii - jeśli będzie trwała przynajmniej kilka godzin. Nie musisz martwić się o uczucie zmęczenia lub ból, jeżeli wybierzesz się z przyjaciółmi do centrum handlowego. Zakupy polegają na chodzeniu po sklepach, pokonywaniu dużej ilości schodów i noszeniu ciężkich toreb przez około 2-3 godzin bez przerwy. Nawet nie poczujesz, jak twoje ciało pracuje. Warto jednak pamiętać, by nie zakończyć udanego dnia w centrum handlowym przy hamburgerze lub kawie ze śmietanką i cukrem.. Sałatki lub owoce będą zdecydowanie lepszym pomysłem.

Dbaj o higienę jamy ustnej

Umycie zębów tuż po posiłku sygnalizuje, że czas jedzenia się skończył. Dodatkowo silny, miętowy smak w ustach sprawia, że ​​wszystko smakuje jakoś dziwnie. Z tego też powodu przez najbliższe 10-20 minut po umyciu zębów raczej nie będziemy nic jeść. Być może w tym czasie zajmiemy się czymś innym, co przykuje naszą uwagę. Będziemy mieli czyste zęby i unikniemy kilku dodatkowych kalorii. Mycie zębów po posiłku to świetny nawyk, którego warto się trzymać.

Czytaj książki, zamiast oglądać telewizję

Podczas oglądania telewizji jemy bardzo dużo i często w sposób niekontrolowany. Jeśli jednak nasze ręce zajęte będą trzymaniem książki, a umysł ciągle zaangażowany, nie będziemy mieli czasu na dodatkowe przekąski. Na dobrej książce nie chcemy również pozostawić np. rozmazanych śladów czekolady lub tłuszczu. Czytanie wymaga dużo większej uwagi niż oglądanie filmów i bardziej angażuje nasz mózg. Dzięki temu łatwiej zapomnimy o głodzie, zwłaszcza, że nasze ręce będą stale zajęte.

Jedz tradycyjne, rodzinne posiłki

Jedzenie z rodziną oznacza oczekiwanie na duży posiłek. Domowy kucharz pewnie będzie chciał urwać ci głowę, jeśli spróbujesz wypełnić ten czas przekąskami przed obiadem. Posiłek taki zjadasz dużo wolniej, poświęcając czas na rozmowę i starając się zachować klasę przy stole. Niestety niektóre tradycyjne posiłki rodzinne będą zawierać kilka dań. Jest to mnóstwo jedzenia i picia, które po prostu musisz zjeść.

Jednakże (oczywiście, jeśli nie jest to duży obiad świąteczny) można zawsze spróbować być kreatywny i przygotować dla swojej rodziny smaczny i zdrowy posiłek. W ten sposób nie będziesz musiał złamać własnej diety (np. podczas rodzinnego jedzenia fast foodów). Istnieje kilka świetnych przepisów kulinarnych, które sprawią, że zdrowa żywność będzie miała rewelacyjny smak. Posiłek taki je się dużo wolniej i rzadko prowadzi on do przejadania się.

Wystrój się na obiad i kolację, nawet jeśli jesz samotnie w domu

Luźne spodnie sprawiają, że czujemy się bardziej zrelaksowani i często wypełniamy się jedzeniem po brzegi. Natomiast mocno dopasowane dżinsy sprawią, że posiłek będzie wyglądał na bardziej formalny i powstrzymają nas przed niekontrolowanym pochłanianiem pokarmu. Formalne sytuacje sprawiają, że jesteśmy bardziej skłonni przestrzegać pewnych zasad - np. narzuconej sobie diety. Dodatkowo nie możemy nadmiernie wypełnić żołądka pokarmem, ponieważ jest on stale ściśnięty przez dżinsy i pasek. Często jemy też nieco wolniej i unikamy dodawania do jedzenia zbyt wielu przypraw - nie chcemy przecież przypadkowo poplamić swoje wyjściowe ubrania.

Zdrowe nawyki pokarmowe, kontrolowanie spożywanych kalorii oraz spalanie ich poprzez aktywność fizyczną - wszystkie te elementy są konieczne do skutecznego odchudzania. Nikt jednak nie powiedział, że nie można podejść do tej sprawy w łatwiejszy i bardziej zabawny sposób. Łatwiej przecież skłonić się do aktywności, która nie wygląda na wymagającą zbyt wiele wysiłku. Stosowanie tych prostych wskazówek sprawi, że z biegiem czasu zrzucimy kilka dodatkowych kilogramów, jednocześnie zachowując motywację do dalszego działania. Przekonajcie się sami.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama