Reklama

Co zrobić, żeby placki ziemniaczane nie nasiąkły tłuszczem?

Placki ziemniaczane są ulubionym daniem wielu Polaków. W ostatnich latach potrawy o obniżonej ilości tłuszczu są bardzo popularne. Czy dotyczy to również placków ziemniaczanych? Wielu osobom wcale nie przeszkadza fakt, że zawierają w sobie dużo tłuszczu. Jednak ze względu na zdrowie i odpowiedni poziom cholesterolu warto znać kilka sprawdzonych patentów na zmniejszenie jego ilości w ulubionych daniach. Co zrobić, żeby placki ziemniaczane nie nasiąkły tłuszczem?

Placki ziemniaczane z mniejszą ilością tłuszczu

Wiele lokali i restauracji oferuje w swoim menu placki ziemniaczane. Nie wiemy jednak, czy są one przygotowane na zdrowym oleju, np. roślinnym, oraz czy zawierają mniejszą ilość tłuszczu. Wiele osób coraz częściej wybiera gotowanie w domowym zaciszu, mając tym samym kontrolę nad tym, jakie składniki zawierają jego potrawy. Tanie, szybkie i proste w przygotowaniu placki ziemniaczane, również mogą zawierać niewielką ilość tłuszczu. Jednym z niezawodnych sposobów, aby placki ziemniaczane wchłaniały mniej tłuszczu, jest dodanie do ciasta odrobiny alkoholu. Procenty wyparują w trakcie smażenia. Jakie inne patenty można jeszcze zastosować?

Reklama

Wyłożenie naczynia ręcznikiem papierowym - to pewna i prosta metoda. Wystarczy wyłożyć naczynie, w którym przechowujemy placki ziemniaczane, miękkim ręcznikiem papierowym. Tłuszcz wydobywający się z placków zostanie szybko wchłonięty. Dodatkowo przed włożeniem placka do osobnego naczynia, można go delikatnie przetrzeć papierem.

Dodanie tłuszczu do masy - wystarczy dodać olej, na którym będą smażone placki, do przygotowanej wcześniej masy. Wtedy nie ma potrzeby dodawania tłuszczu na patelni. Należy jednak znać umiar, ponieważ ilość dodawanego oleju powinna być uzależniona od ilości przygotowanego ciasta.

Teflonowa patelnia - warto zainwestować w dobre, teflonowe naczynie. Przed smażeniem posmaruj patelnię pędzelkiem zamoczonym w tłuszczu. Ciasto powinno być jak najbardziej cienkie, gdyż grubsze placki mogą się źle usmażyć, a surowe ziemniaki są bardzo szkodliwe dla zdrowia!

Przepis na lekkie placki ziemniaczane

Aby placki były mnie tłuste i lżejsze można śmiało skorzystać z poniższego przepisu. To bardzo ważne szczególnie dla osób borykających się z nadwagą oraz podwyższonym poziomem cholesterolu. 

Składniki:

  • 1 kilogram ziemniaków,
  • 1 cebula,
  • 1 jajko rozmiar L,
  • 1,5 łyżki mąki,
  • pół łyżeczki wódki lub spirytusu,
  •  olej do smażenia,
  •  sól.

Przygotowanie:

  1. Na początku obrać i zetrzeć na tarce ziemniaki na małych oczkach.
  2. Cebulę także zetrzeć na małych oczkach i dodać do ziemniaków.
  3. Do masy dodać jedno duże jajko, łyżkę mąki, szczyptę soli oraz odrobinę alkoholu (np. wódki). Następnie wyrobić masę do połączenia składników.
  4. Na rozgrzanej patelni wlać trochę oleju i po krótkiej chwili chochlą nałożyć porcję ciasta. Obrócić na drugą stronę po uzyskaniu rumianego koloru.
  5. Po usmażeniu odłożyć placki ziemniaczane na talerz wyłożony ręcznikami papierowymi i gotowe!

Tak przygotowanie placki ziemniaczane można podawać z różnymi sosami np. czosnkowym lub pieczarkowym. Na bazie placków ziemniaczanych można przygotować bardziej rozbudowane danie np. placki po węgiersku, z fasolką czy łososiem wędzonym. Wybór dodatków do placków ziemniaczanych jest naprawdę ogromny. Można jeść je solo, ale też z dodatkami takimi jak gulasz czy mięso. W górach często spotykanym daniem są placki ziemniaczane z oscypkiem oraz żurawiną. To sposób na prosty, codzienny obiad.

Zobacz również:

Pryskający tłuszcz na patelni - jak tego uniknąć?

Boczniaki - idealna alternatywa dla mięsa

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama