Reklama

Zapobiega osteoporozie, nadciśnieniu i chorobom serca

Magnez to jeden z najcenniejszych minerałów dla zdrowia. Odgrywa ważną rolę w wielu procesach życiowych naszego organizmu. Przede wszystkim stabilizuje funkcje układu nerwowego, bierze czynny udział w przemianie materii, umożliwia dostawę energii do komórek i tkanek w organizmie, uspokaja, poprawia myślenie, a także reguluje pracę tarczycy. Jego spore ilości zabiera nam stres. Poza aktywnym udziałem w najważniejszych procesach zachodzących w organizmie, magnez zapobiega również powstawaniu poważnych schorzeń. Mowa m. in. o osteoporozie, nadciśnieniu i chorobach serca. Poniżej przedstawiamy jego właściwości, wyjątkowo cenne dla naszego zdrowia.

Reklama

Warto wiedzieć

Organizm człowieka zawiera co najmniej 25 gramów magnezu. Ludzki szkielet zbudowany jest w 60 procentach z tego minerału. W tym: 27 procent zawierają mięśnie, siedem procent inne komórki ciała, a jeden procent należy do krwi. Magnez stanowi podstawę mineralną dla poprawnej pracy całego organizmu. Ponadto, chroni go przed najbardziej szkodliwymi schorzeniami.

Magnez a osteoporoza

Magnez znacznie zwiększa poziom gęstości mineralnej kości, która zapobiega osteoporozie. Magnez bierze także czynny udział w metabolizmie minerałów kości oraz ich macierzy. Jest zatem niezbędny dla ich zdrowia. Jak wiemy, za zdrowe kości odpowiedzialny jest również wapń. Magnez ułatwia jego przyswajanie. Odpowiednia ilość tego cennego pierwiastka, wraz z wapniem i witaminą D, stanowi doskonałą barierę chroniącą kości przed osteoporozą.

Magnez a nadciśnienie

Regularne dostarczanie magnezu do organizmu wspomaga również leczenie nadciśnienia. Jego odpowiednia dawka może skutecznie obniżyć zbyt wysokie ciśnienie. Magnez redukuje również stres, który znacznie podnosi ciśnienie. Osoby, u których występuje problem zbyt wysokiego ciśnienia, powinny regularnie zażywać magnez, zarówno w postaci suplementów diety, jak i naturalnych produktów. Jego spore ilości można znaleźć w zielonych warzywach liściastych, czekoladzie, bananach i orzechach. Jeśli masz problemy z nadciśnieniem, uwzględnij te produkty w codziennej diecie.

Magnez a choroby serca

Czy wiesz, że magnez jest minerałem, od którego zależy rytmiczne bicie serca oraz sprawnie działający układ sercowo-naczyniowy? Magnez doskonale chroni układ krążenia, jednocześnie zabezpieczając go przed rozwojem chorób serca. Szczególnie zaś dba o serce i mózg. Magnez jest niezbędny do prawidłowej pracy mięśni sercowych oraz okrężnych tętnic. Warunkuje skurcze i rozkurcze serca. Ponadto, od obecności tego pierwiastka w organizmie zależy efektywny przepływ krwi i zdrowie całego układu krwionośnego.

Magnez a inne schorzenia

Odpowiedni poziom magnezu w organizmie zapobiega również innym chorobom i schorzeniom. Magnez skutecznie ochrania tętnice przed miażdżycą, a także chroni układ nerwowy przed udarem. Ponadto, regularne spożywanie magnezu wzmacnia odporność na stres oraz chroni przed depresją i stanami lękowymi.

Zalecane dawkowanie i źródła magnezu

Zalecane dawki spożycia magnezu to około 310 – 320 miligramów na dobę w przypadku kobiet. Dawka przewidziana dla mężczyzn jest większa, ponieważ wynosi około 400 miligramów na dobę. Ku uciesze naszego zdrowia magnez znajduje się w wielu produktach spożywczych, m. in. w:

• zielonych warzywach liściastych (np. w jarmużu i szpinaku);

• nierafinowanych pełnych ziarnach (np. w brązowym ryżu);

• orzechach ziemnych i laskowych;

• mięsie i mleku;

• fasoli;

• owocach, w szczególności w bananach;

• boćwinie.

Niedobór magnezu może prowadzić do wielu poważnych schorzeń. Zarówno fizycznych, jak i psychicznych. Warto pamiętać zatem, by regularnie dostarczać ten cenny minerał do organizmu.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama