Reklama

W jaki sposób można złagodzić bolesną miesiączkę?

Miesiączka to trudny czas dla każdej kobiety. Połączenie nieprzyjemnych skurczów, zmienności hormonów i utrata krwi może być przyczyną wielu problemów zdrowotnych. Wiele kobiet nie może zaakceptować tego cierpienia, ponieważ cykliczne okresy są zawsze nieprzyjemne, ale to niekoniecznie musi być prawdą. Przy odpowiednim odżywianiu, można uniknąć wielu nieprzyjemnych objawów, które wiążą się z bolesnym miesiączkowaniem.

Żelazo

Żelazo tworzy krwinki, które przenoszą tlen i składniki odżywcze w całym organizmie. Jednakże, gdy kobieta ma okres ,wówczas, traci wiele komórek krwi. Niski poziom żelaza zazwyczaj powoduje bladość skóry, zmęczenie, wypadanie włosów, zawroty głowy i tym podobne odczucia. Bolesne miesiączki mogą być na tyle poważne, że u kobiet mogą powodować niedokrwistość. Aby uniknąć tego niebezpiecznego stanu zdrowia, trzeba spożywać dodatkowe dawki żelaza podczas okresu. Bardzo wysoki poziom żelaza znajduje się w czerwonym mięsie, tofu i zielonych liściach warzyw. Można również znaleźć żelazo w ciemnej gorzkiej czekoladzie.

Wapń

Ten odżywczy minerał jest budulcem silnych komórek kostnych, ale to nie wszystko, co może sprawić. Przyczynia się również do regulacji układu nerwowego i funkcji układu mięśni. Ludzie, którzy posiadają niedobór wapnia mogą być narażeni na wystąpienie nierównego bicia serca, brak apetytu, ciągłe zmęczenie i skurcze mięśni. Badania wykazały, że te skurcze mięśni uaktywniają się szczególnie w trakcie miesiączki. Biorąc dawki wapnia pomagamy złagodzić skurcze i zapobiegamy nieprzyjemnym wzdęciom. Aby upewnić się, że masz organizm posiada wystarczająco dużo wapnia podczas okresu należy jeść dużo zielonych liściastych warzyw, produktów mlecznych i orzechów.

Błonnik

Błonnik jest substancją niezbędną do prawidłowej pracy układu trawiennego. Bez odpowiedniej ilości błonnika, ludzie cierpią na zaparcia, wzdęcia oraz uczucie pełności. Trawienie podczas miesiączki jest zdecydowanie spowolnione, a hormony wydzielane podczas menstruacji mają wpływ na układ trawienny. Hormony te, blokują prawidłowe działanie układu trawiennego oraz powodują zatrzymywanie wody w organizmie, co przyczynia się do częstych opuchnięć. Dlatego podczas miesiączki warto sięgnąć po orzechy, fasole, ziarna oraz większość warzyw i owoców.

Witamina D

Organizm wykorzystuje witaminę D do prawidłowego wchłaniania wapnia oraz przyczynia się do prawidłowego działania mięśni, kości i stawów. Niedobór witaminy D powoduje wiele problemów w tym osłabienie mięśni, nadmierny rozrost gruczołu tarczycy oraz bóle stawów. Dodatkowo, niedobór witaminy D charakteryzuje się nieregularnymi cyklami miesiączkowymi. Najlepszym sposobem, aby uzupełnić poziom witaminy D w organizmie jest spożywanie ryb, jajek, mleka oraz soków. Warto też uzupełnić poziom witaminy D wychodząc w słoneczny dzień z domu.

Magnez

Magnez odgrywa kluczową rolę w produkcji energii, z której korzysta nasz organizm. Niedobór magnezu charakteryzuje się nudnościami, skurczami mięśni, nierównym rytmem serca, a nawet drgawkami. Kobiety, które boleśnie miesiączkują powinny zacząć od uzupełnienia poziomu magnezu w organizmie, ponieważ nie od dziś wiadomo, że magnez pomaga załagodzić PMS. Naturalnie, magnez znajdziemy w gorzkiej czekoladzie oraz w awokado, rybach, orzechach i nasionach słonecznika.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama