Reklama

Sposoby na sen bez chrapania

Chrapanie często przedstawiane jest w komediowy sposób, jednak w rzeczywistości z komedią nie ma nic wspólnego, szczególnie kiedy zdarza się ono regularnie. Wtedy nie tylko osoba chrapiąca nie może się wyspać, lecz także osoba śpiąca obok, w drugim pokoju lub w ekstremalnych przypadkach sąsiedzi. Istnieje wiele czynników wpływających na to kto i dlaczego chrapie.

Wykorzystaj piłkę do tenisa

Jeśli śpisz na plecach, to możesz spróbować zaszyć piłkę tenisową w kieszeni od starej koszulki, a następnie przyszyć ją do piżamy w okolicach lędźwi. Kiedy podczas snu przewrócisz się na plecy, to dyskomfort od piłki spowoduje, że twoje ciało z powrotem powróci do pozycji bocznej, bez budzenia cię.

Potrzebujesz...

1 piłkę tenisową

nożyczki

kieszeń ze starej koszulki

igłę i nitkę

Wskazówki:

Wytnij kieszeń ze starej koszuli i nawlecz igłę. Przyszyj kieszeń do piżamy w okolicach lędźwi. Materiał powinien być na tyle ciasny, żeby piłka nie miała w nim dużej swobody ruchu i nie przesuwała się. Zanim położysz się spać, włóż piłkę do kieszeni.

Uwaga: Jeśli masz psa, który bardzo, bardzo ale to bardzo lub piłki tenisowe, to... no cóż zostałeś ostrzeżony.

Nawilżanie, nawilżanie, nawilżanie

Jeśli śpisz w pokoju, w którym panuje suche powietrze, to całkiem możliwe, że przyczynia się to do chrapania. Suche powietrze wysusza gardło i błonę śluzową nosa, co doprowadza do jej przekrwienia. Przepływ powietrza jest utrudniony i tkanka zaczyna wibrować. Jeśli przyczyną twojego chrapania jest suche powietrze to masz dwa wyjścia: kup nawilżacz powietrza lub przeprowadź się do tropikalnego kraju.

Jeśli masz nadwagę, to zrzuć ją

Jeśli masz nadwagę, to możliwe, że ona jest przyczyną twojego chrapania lub pogarsza je. Nadwaga powoduje, że w twoim gardle może pojawić się dodatkowa tkanka, która blokuje przepływ powietrza i przyczynia się do powstawania wibracji, a w rezultacie chrapania.

Podwyższ wezgłowie łóżka

Możesz podnieść wezgłowie łóżka o jakieś 10 cm, co uniemożliwi cofanie się języka i blokowanie gardła. Pozwoli to także na otworzenie się dróg oddechowych.

Potrzebujesz...

mocne drewniane klocki o grubości 2,5-5 cm lub książki

Wskazówki

Jeśli nie masz drewnianych klocków, to możesz znaleźć coś podobnego w sklepie z narzędziami. Podpórka powinna być płaska, kwadratowa i mieć grubość od 2,5 do 5 cm. Upewnij się, że jest ona na tyle szeroka, że pokryje się całkowicie z nóżką od łóżka. Dodawaj klocki tak długo aż łóżko będzie podniesione o 10 cm. Jeśli wolisz użyć do tego celu książek, to wystarczy że podstawisz je pod nóżki u wezgłowia. Na koniec upewnij się, szczególnie w przypadku książek ponieważ nie mają one jednakowego kształtu, że łóżko jest stabilne i nie chybocze się.

Sprzątanie mieszkania

Sprzątanie mieszkania nie należy może do najprzyjemniejszych form spędzania czasu, jednak jeśli przestrzeń w której mieszkasz jest jak spod igły wyjęta, to może ci to przynieść wiele korzyści. Alergeny takie jak pyłki, kurz, sierść zwierząt czy inne mogą powodować przekrwienie oraz podrażniać drogi oddechowe, co może być przyczyną chrapania. Pamiętaj również o regularnej wymianie filtrów powietrza.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama