Reklama

Pięć domowych sposobów na zmęczone oczy

Wielogodzinna praca przy komputerze jest niemal normą w każdym biurze. W efekcie pracownicy mogą zmagać się z różnymi dolelgliwościami oczu. Patrzenie w monitor komputera przez wiele godzin skutkuje zmęczeniem oczu oraz osłabieniem wzroku. Prowadzi to do obniżenia koncentracji oraz wydajności w pracy, a także poczucia ogólnego zmęczenia. By uniknąć tych nieprzyjemnych skutków, warto odpowiednio dbać o nasze oczy. Podpowiadamy, o czym pamiętać.

Spójrz w dal

Jeśli siedzimy długie godziny w pracy przed monitorem komputera, powinniśmy od czasu do czasu oderwać wzrok i skupić go na obiekcie znajdującym się w dali. Co więcej, co 30 minut należy wstać i porozciągać ciało oraz wpatrywać się w oddalony przedmiot przez dwie lub trzy minuty. Cały proces może trwać pięć minut. Warto również pić regularnie wodę, by nasz organizm prawidłowo funkcjonował. Kilkuminotowe przerwy w pracy przed komputerem pomogą zmniejszyć zmęczenie oczu i poprawić ich kondycję, a zarazem nasze samopoczucie. 

Przemywanie oczu zimną wodą

Po długim wpatrywaniu się w ekran, warto przemyć oczy zimną wodą. Taki zabieg zmniejszy napięcie wokół oczu. Zimna woda rozluźnia mięśnie wokół oczu. Wystarczy zamknąć oczy, opłukać całą twarz, a następnie ją wytrzeć. Równie skuteczny może być okład na oczy z zimnej wody. Namocz wacik zimną wodą i przyłóż do oczu.

Ciepły kompres

Ciepła woda, podobnie jak zimna, orzeźwia i rozluźnia mięśnie wokół oczu. Wystarczy zanurzyć wacik lub kawałek materiału w ciepłej wodzie, odcisnąć nadmiar i przyłożyć do oczu. Kompres pozostawiamy na dwie minuty. Taki zabieg wykonujemy dwa lub trzy razy dziennie. Zmęczenie oraz napięcie naszych oczu się zmniejszy. 

Masaż oczu

Kolejna propozycja to masaż oczu. Powinien być on wykonywany palcami. Wystarczy nałożyć niewielką ilość oleju kokosowego na palce wskazujące, a następnie kolistym ruchem masować skórę wokół oczu. Następnie pocieramy dłonie o siebie, by je rozgrzać. Zamykamy oczy i przykładamy do nich dłonie, by całkowicie je zasłonić. Otwieramy oczy i upewniamy się, że panuje całkowita ciemność. Poruszamy oczami, zamykamy je i otwieramy naprzemiennie. Powtarzamy te czynności kilka razy. W ostatniej rundzie zamykamy oczy, odsuwamy dłonie i powoli otwieramy. Powinniśmy poczuć relaks. 

Sztuczne łzy i krople

By nasze oczy były w dobrej kondycji, należy zadbać również o ich odpowiednie nawilżenie. W tym przypadku świetnie sprawdzą się sztuczne łzy lub krople nawilżające bez konserwantów. Pamiętajmy, by stosować je zgodnie z zalecaniami lekarza lub przedstawionymi na ulotce.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama