Reklama

Najlepsze domowe sposoby na ból głowy

Każdemu czasem zdarza zmierzyć się z dokuczliwym bólem głowy. Może to być lekki dyskomfort i uczucie napięcia lub nieznośna migrena. Leki przeciwzapalne, takie jak ibuprofen i aspiryna czasami rzeczywiście okazują się pomocne, ale mogą podrażniać żołądek i wywoływać inne dolegliwości związane z układem trawiennym. Zdarza się też, że w ogóle nam nie pomogą. Możesz zdecydować się na bardziej naturalne metody, które nie dają efektów ubocznych, a często są o wiele bardziej efektywne, sprawdź więc, co możesz zrobić, zanim pójdziesz do apteki.

Olejek lawendowy

Jeżeli cierpisz z powodu napięciowego bólu głowy lub migreny, olejek lawendowy zmniejszy ból i pomoże ci się zrelaksować. Możesz nakładać go miejscowo lub stosować jako inhalację, ale nigdy doustnie. Aby stworzyć leczniczą lawendową parę, zmieszaj w misce 3-4 krople olejku z 2 kubkami wrzątku, następnie nachyl się nad naczyniem i wdychaj unoszącą się parę.

W odróżnieniu od wielu innych olejków, lawendowy nie musi być rozcieńczany, jeśli chcesz nałożyć go bezpośrednio na skórę. Wmasuj kilka kropli w skronie i kark. Olejek może również ułatwić zasypianie, co także okaże się pomocne w walce z bólem głowy.

Pieprz Cayenne

Chociaż może wydawać ci się to dziwne, pieprz może zdziałać jak lek przeciwbólowy. Wszystko dzięki kapsaicynie, naturalnemu składnikowi pieprzu. Kapsaicyna hamuje działanie substancji P, która silnie wpływa na receptory bólu w twoim ciele. Spożywając Cayenne, efektywnie zapobiegasz przesyłaniu przez receptory impulsów, które twój mózg odczytuje jako ból.

Zmieszaj pół łyżeczki pieprzu z 150 mililitrami ciepłej wody. Zamocz w niej patyczek kosmetyczny, upewniając się, że znajdą się na nim także drobinki pieprzu, które mogą opadać na dno naczynia. Następnie delikatnie włóż patyczek do nosa i nie wyjmuj go, dopóki nie poczujesz rozchodzącego się wewnątrz ciepła. Może wydać ci się to nieco dziwne lub nieprzyjemne, ale możesz być pewna, że po pewnym czasie ból głowy zmniejszy się lub całkowicie ustąpi.

Masaż nerwu potylicznego

Nerw potyliczny znajduje się u podstawy czaszki, z tyłu głowy i często może być centralnym punktem twojego bólu. Delikatny masaż tego nerwu może pomóc ci pozbyć się bólu, nawet związanego z migreną. Zacznij od delikatnego pocierania palcami miejsca u samej podstawy czaszki po obu stronach kręgosłupa, zwiększając ciśnienie powoli, tak aby nie spowodować więcej bólu. Przesuń palcami stopniowo w górę od kręgosłupa wzdłuż dolnego grzbietu czaszki, kierując się w stronę szczęki i poniżej uszu. Stamtąd, masuj w górę w kierunku skroni i wzdłuż linii włosów, a następnie powoli zawróć, kierując palce z powrotem do nerwu potylicznego.

Olej rybny

Oleje rybne, na przykład z wątroby rekina, pełne są kwasów tłuszczowych omega-3, które obniżają ciśnienie krwi i poprawiają krążenie. Ich właściwości mogą także zwalczać stany zapalne, które często powodują migreny i inne rodzaje przewlekłego bólu głowy. Dodaj łyżkę oleju do szklanki zimnego soku pomarańczowego, który zamaskuje rybi posmak. Jeśli bóle głowy to twój codzienny problem, spożywanie oleju każdego dnia, może zmniejszyć częstotliwość twojej dolegliwości.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama