Reklama

Jedzenie, które naturalnie oczyści twoje żyły i wesprze serce

Istnieje szereg czynników, które w znaczącym stopniu zwiększają ryzyko ataku serca, włączając w to brak aktywności fizycznej, stres i nieodpowiednią dietę. Okazuje się, że drobne zmiany w twoim jadłospisie mogą wzmocnić pracę twojego serca i ochronić go przed zagrażającymi mu chorobami.Poniżej znajdziesz listę produktów, napojów i pożywienia, które pomogą ci udrożnić żyły.

1. Łosoś

Łosoś jest uważany za jeden z najlepszych produktów dla twojego serca. Zawiera wiele zdrowych kwasów tłuszczowych, które są jego naturalną częścią. Kwasy te między innymi zmniejszają poziom cholesterolu, zakażeń oraz trójglicerydów.

Tuńczyk, makrela i śledź to kolejne zdrowe ryby, które warto włączyć do swojej diety. Miej na uwadze, aby zawsze kupować ryby organiczne.

2. Sok pomarańczowy

Świeżo wyciskany sok pomarańczowy zawiera przeciwutleniacze, które wspierają prawidłowy przepływ krwi przez żyły. Co więcej, pomaga on zwalczyć zbyt wysokie ciśnienie,

Dzięki wypijaniu dwóch szklanek soku pomarańczowego dziennie, zapewniasz sobie optymalną dawkę witaminy C, oraz dostarczasz organizmowi innych ważnych i potrzebnych mu związków.

3. Kawa

Istnieją badania mówiące o tym, że wypijanie od dwóch do czterech filiżanek kawy dziennie obniża ryzyko chorób serca o 20%. Miej na uwadze fakt, że nadmierne spożywanie kawy ma niekorzystny wpływ np. na twój brzuch.

4. Orzechy

Orzechy zawierają wiele zdrowych kwasów, między innymi omega-3 oraz kwasy nienasycone. Silnie oddziałują one na poziom cholesterolu w żyłach, poprawiają pamięć, a także korzystnie wpływają na mięśnie. Garść migdałów czy orzechów włoskich dziennie sprawi, że szybko dostrzeżesz pozytywne efekty.

5. Kurkuma

Kurkumina, aktywny składnik kurkumy dostarcza naszemu ciału mnóstwo korzyści. Pomaga zwalczać zakażenia w tkankach i zapobiega nadmiernemu odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Kurkumy możesz używać jako dodatku do wielu potraw lub przygotowywać z niej herbatkę.

6. Zielona herbata

Zielona herbata posiada właściwości uspokajające, jak również dodaje energii. Dzieje się tak, gdyż herbata posiada związek chemiczny zwany katechiną, będący silnym przeciwutleniaczem, który wspiera metabolizm i redukuje wchłanianie złego cholesterolu. Jeżeli chcesz otrzymać maksymalne efekty, każdego dnia wypijaj szklankę lub dwie zielonej herbaty.

7. Arbuz

Ten soczysty owoc zwiększa produkcję tlenku azotu i pozytywnie oddziałuje na żyły. Postaraj się jak najczęściej spożywać arbuza, a twój układ krwionośny ci podziękuje.

8. Produkty pełnoziarniste

Zawierają duże ilości błonnika, który usuwa zły cholesterol i chroni przed odkładaniem się go na ścianach żył. Najlepszymi do spożywania będą ziarna owsa, chleb pełnoziarnisty oraz brązowy ryż.

9. Żurawina

Żurawina jest bogatym źródłem potasu. Regularne jej spożywanie pomoże ci także obniżyć poziom złego cholesterolu, a tym samym poprawić twoje zdrowie. Wypijanie dwóch szklanek soku z żurawiny dziennie zmniejsza ryzyko zawału o czterdzieści procent.

10. Cynamon

Cynamon jest często używany w kuchni przy robieniu wypieków lub dodawany do herbaty. Wpływa on także na ściany żylne oraz usuwa złogi cholesterolu. Wystarczy jedna łyżeczka cynamonu dziennie, aby dostarczyć organizmowi wiele zdrowotnych korzyści.

11. Granat

Ten egzotyczny owoc zawiera w sobie fitochemikalia, naturalne związki sprzyjające tworzeniu tlenku azotu, co z kolei przyczynia się do lepszego przepływu krwi. Granat stanowi też idealny dodatek do wielu produktów, głownie sałatek.

12. Szpinak

Szpinak jest bogatym źródłem kwasu foliowego oraz potasu. Związki te redukują wysokie ciśnienie, wspierają tkankę mięśniową, a także zmniejszają ryzyko chorób serca.

13. Brokuły

Brokuły zawierają wiele witaminy K, która przyczynia się do obniżenia ciśnienia krwi i zwalczania złego cholesterolu. Brokuły mogą być spożywane ugotowane, surowe, jako część większych posiłków lub jako przekąska.

14. Borówki amerykańskie

Borówki stanowią źródło potasu. Pijąc regularnie sok z borówek, zmniejszasz ryzyko zachorowania na choroby układu krążenia. Udowodnione jest, że spożywanie dwóch szklanek soku dziennie obniża ryzyko chorób serca o 40%.

15. Awokado

Awokado słynie ze swoich medycznych właściwości. Zawiera tłuszcze, które przyczyniają się do utrzymywania równowagi w organizmie oraz zarządzania złym i dobrym cholesterolem. Awokado można jeść z chlebem, jajkami lub dodawać do sałatek.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama