Reklama

Jakie przyprawy na zdrowe serce?

Serce jest kluczowym organem w ciele człowieka. Jeśli jego praca jest zaburzona, organizm nie może prawidłowo funkcjonować; zwiększa się też ryzyko rozwoju chorób, w tym także tych bezpośrednio zagrażających życiu, jak miażdżyca czy zawał. Wspomóc serce można wieloma działaniami. Pierwszym krokiem do sukcesu powinna być odpowiednio zbilansowana dieta, obfitująca w owoce, warzywa i cenne przyprawy. Po które szczególnie warto sięgnąć? Podpowiadamy!

Reklama

Czosnek

Czosnek słynie z dobroczynnych właściwości. Najbardziej ceniony jest za antybakteryjne i przeciwzapalne działanie. Skutecznie też rozrzedza krew, przeciwdziała powstawaniu zakrzepów i tym samym zmniejsza ryzyko pojawienia się zawału. Dzięki wprowadzeniu czosnku do codziennej diety zyskujesz same profity; wzmacniasz serce i poprawiasz jego kondycję, podkręcasz trawienie, stymulujesz odporność i zwalczasz najbardziej zjadliwe wirusy i bakterie. Zalecana ilość to dwa-trzy ząbki czosnku dziennie.

Kurkuma

Kurkuma skutecznie przeciwdziała rozmaitym chorobom, w tym także sercowo-naczyniowym. Znana jest z właściwości przeciwzapalnych, obniża poziom złego cholesterolu LDL oraz zapobiega powstawaniu zakrzepów, które prowadzą do miażdżycy i zawału serca. Kurkuma doskonale komponuje się z różnorodnymi makaronami i kaszami, podkreśla też smak zup.

Pieprz cayenne

Dobroczynne oddziaływanie na ludzki organizm pieprz cayenne zawdzięcza przede wszystkim cennej kapsaicynie. Rozszerza ona naczynia krwionośne i poprawia krążenie krwi, a poza tym obniża poziom złego cholesterolu LDL i trójglicerydów, skutecznie redukując ryzyko pojawienia się zawału serca. Wykazuje też właściwości przeciwzapalne i przeciwdziała powstawaniu zakrzepów. Pieprz cayenne wspiera i przyspiesza efektywne spalanie kalorii i świetnie sprawdza się jako element diet odchudzających.

Imbir

Imbir, dzięki zwartości aktywnego składnika, czyli gingerolu, efektywnie stymuluje pracę układu krwionośnego; rozrzedza krew i wspomaga jej przepływ. Przy tym działa przeciwzapalnie i obniża poziom złego cholesterolu LDL. Do regularnej diety można go wprowadzić, według preferencji, w formie dodatku do zup, sosów lub innych potraw. Częstą praktyką jest również parzenie herbat z jego korzenia.

Cynamon

Cynamon podkreśla smak rozmaitych wypieków i deserów. Poza walorami kulinarnymi wyjątkowo dobroczynnie wpływa na zdrowie. Jest silnym przeciwutleniaczem, dzięki czemu pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu LDL oraz trójglicerydów we krwi; zmniejsza również ciśnienie, a tym samym minimalizuje ryzyko pojawienia się chorób cywilizacyjnych, w tym zawału i miażdżycy. Warto podkreślić, że cynamonu nie wolno spożywać w zbyt dużych dawkach. Może powodować dolegliwości układu pokarmowego.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama