Reklama

Jak złagodzić skurcze mięśni? Sprawdzone sposoby

Skurcze mięśni to bardzo popularna dolegliwość, która dokucza osobom bez względu na wiek. Jej przyczyny mogą być różne. Jako tę najczęstszą wymienia się niedobór magnezu. Jednak to niejedyny powód sztywnienia mięśni. Ta popularna przypadłość niestety często utrudnia normalne funkcjonowanie. Skurcz atakuje nagle i powoduje dyskomfort. Jak sobie radzić z silnymi skurczami mięśni oraz jak im zapobiegać? Podpowiadamy sprawdzone sposoby.

Przyczyny skurczy mięśni

Skurcze mięśni atakują coraz więcej osób niezależnie od ich wieku. Przyczyny tej przypadłości mogą być różne. Zazwyczaj są to:

- niedobór soli oraz minerałów (w szczególności magnezu);

- przeciążenie mięśni;

- zakwasy;

- żylaki;

- przegrzanie lub odwodnienie organizmu;

- nadwaga;

- miażdżyca;

- siedzący tryb życia;

- urazy;

- problemy neurologiczne.

Objawy

Niewielu osobom trzeba tłumaczyć jak objawia się skurcz mięśni. Przy ataku mięsień sztywnieje często utrudniając normalne funkcjonowanie. Przypadłość ta dlatego jest uciążliwa, ponieważ nigdy nie wiadomo, kiedy ból nas dopadnie. Można przeciwdziałać jej doraźnie lub długofalowo. Proponujemy sprawdzone sposoby.

Sposoby doraźne

Regularne masaże

Ulgę w skurczach mięśni przyniosą również regularne masaże spiętych okolic ciała. Jeśli nie stać nas na wizytę u masażysty, masujmy ciało strumieniem wody z prysznica lub masażerem, który kupimy w popularnych drogeriach. Masaże działają zarówno doraźnie, jak i długofalowo.

Okłady z aloesu

Aloes wykazuje właściwości antybakteryjne i przeciwbólowe. Zmniejsza również opuchliznę. Przyniesie ulgę w różnych dolegliwościach mięśni. Wystarczy nanieść żel aloesowy na obolały mięsień, a następnie delikatnie go wklepać.

Okłady z lodu

Niska temperatura łagodzi uczucie mrowienia w mięśniach, a także uśmierza ból. Okład z lodu przyniesie ulgę przy ataku skurczu. Wystarczy przyłożyć na obolałe miejsce worek z kostkami lodu i poczekać aż skurcz ustanie.

Rozciąganie i masowanie

Gdy złapał nas skurcz, najlepiej od razu rozciągnąć lub rozmasować mięsień, który zesztywniał. Dzięki temu zapobiegniemy nasileniu bólu.

Jak zapobiec skurczom mięśni?

Nawadnianie organizmu

Skurcze mięśni mogą świadczyć również o zbyt niskim nawodnieniu organizmu. By im zapobiec, warto pić wodę mineralną w odpowiednich dawkach. Co to oznacza? Minimum osiem szklanek wody dziennie. Dzięki temu usprawnimy proces przepływu krwi oraz zapobiegniemy ponownym skurczom.

Joga

Doskonałym antidotum na skurcze mięśni jest również joga. Dzięki ćwiczeniom z jogi rozciągamy mięśnie i poprawiamy krążenie krwi w organizmie. W konsekwencji uśmierzamy bóle spowodowane skurczem, a także zapobiegamy powstawaniu kolejnych.

Magnez w diecie

Bardzo częstą przyczyną skurczów mięśni jest niedobór magnezu w organizmie. Dlatego, by zapobiec nieprzyjemnym dolegliwościom mięśni, należy uwzględnić w diecie produkty bogate w ten minerał. Znajdziemy go w orzechach, bananach, czekoladzie, zielonych warzywach liściastych oraz w soi.

Jeśli skurcze mięśni powtarzają się często i wyraźnie utrudniają normalne funkcjonowanie, należy udać się do lekarza.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama