Reklama

Jak złagodzić bóle mięśni? Skuteczne sposoby

Bóle mięśni śmiało można zakwalifikować do najpopularniejszych dolegliwości naszych czasów. Ich przyczyny mogą być różne - przemęczenie, zbyt intensywna praca, nadmierny wysiłek fizyczny czy choroba reumatyczna. Sięganie po tabletki przeciwbólowe w czasie każdego ataku nie jest dobrym rozwiązaniem. Cierpi na tym nasz żołądek, a my stajemy się niewolnikiem małej pigułki. Co robić, gdy ból znów zaatakował nasze mięśnie, a my nie chcemy truć się tabletkami? Podpowiadamy sprawdzone i przede wszystkim skuteczne sposoby.

Reklama

Chłodzący okład z kostek lodu

Dopadł cię ból? Przygotuj okład z kostek lodu. Zimno szybko rozluźni mięśnie i złagodzi ból. Włóż kilka lub kilkanaście kostek do plastikowego pojemnika lub woreczka i obłóż nimi obolałe miejsce. Nie będziesz długo czekać na efekty.

Lecznicza maść z pieprzu i cynamonu

Wykazano, że pieprz i cynamon działają przeciwbólowo nawet wtedy, gdy przyłoży się przyprawę do skóry. Przygotuj na ich bazie maść, a następnie wsmaruj ją w obolałe miejsce.

Składniki potrzebne do przygotowania maści:

- połowa szklanki oliwy z oliwek;

- dwie łyżeczki czarnego pieprzu;

- dwie łyżeczki cynamonu.

Składniki wystarczy ze sobą wymieszać, a następnie wsmarować w skórę.

Okłady rozgrzewające

Na bóle mięśni, a także stawów, pomogą również okłady rozgrzewające. W tych przypadkach najlepiej sprawdzi się duży termofor. Jeśli go nie masz, możesz moczyć mały ręcznik w ciepłej wodzie, a następnie przykładać go na obolałe miejsca. Po kilkunastu minutach odczujesz wyraźną ulgę.

Masaż strumieniem wody

Jeśli dopadł cię ból mięśni, to znak, że potrzebują one rozluźnienia. Pomóc może masaż pod prysznicem. Masuj obolałe miejsce naprzemiennie - zimą i ciepłą wodą. Mięśnie się rozluźnią, a ty odczujesz ulgę.

Nacieranie miodem i majerankiem

Na różnego rodzaju bóle mięśni pomoże także maść z miodu i majeranku. Oto składniki, których potrzebujesz:

- kilka łyżek miodu (w zależności od wielkości miejsca, na które będziemy aplikować maść);

- kilka łyżeczek świeżego lub suszonego majeranku.

Składniki dokładnie ze sobą wymieszaj, a następnie wsmaruj w obolałe miejsca.

Lekka gimnastyka

Jeśli ból mięśni nie jest silny, pomogą lekkie ćwiczenia fizyczne. W przypadku bóli łydek, sprawdzi się kilkuminutowy trucht. Gdy boli nas szyja, wykonajmy krążenia. Na bóle w okolicach karku pomoże pływanie. Wykonując ćwiczenia podczas bólu mięśni należy być bardzo ostrożnym. W żadnym wypadku nie można ich nadwyrężyć. Ćwiczenia powinny być lekkie i nie powodować zmęczenia.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama