Reklama

Jak wzmocnić swój układ nerwowy?

Układ nerwowy to złożona sieć nerwów autonomicznych, ruchowych i czuciowych, które są związane ze wszystkimi czynnościami twojego ciała. Od regulowania oddechu po kontrolę ruchów, od trawienia po regulację temperatury, układ nerwowy odgrywa ważną rolę w wielu kluczowych funkcjach ciała. Jakikolwiek problem z funkcjonowaniem układu nerwowego może wpłynąć na jakość twojego życia. Aby zminimalizować ryzyko problemów wynikających ze słabego układu nerwowego, trzeba zadbać o swoje zdrowie. Oto kilka najlepszych sposobów na wzmocnienie swojego układu nerwowego.

Reklama

Głębokie oddechy

Oddychanie głęboko to prosta, a jednocześnie skuteczna technika postępowania w przypadku słabego układu nerwowego. Pomoże ci się rozluźnić i zredukuje stres. Co więcej, oddychanie głęboko wspomaga procesy lecznicze organizmu oraz neutralizuje skutki stresu i lęku. Połóż się lub usiądź w wygodnej pozycji. Ręce ułóż na brzuchu. Weź głęboki wdech przez nos, pozwól, aby brzuch się uniósł, a twoje płuca napełniły się powietrzem. Wstrzymaj oddech na 3 sekundy, następnie powoli uwolnij powietrze ustami całkowicie opróżniając płuca. Kontynuuj głębokie wdechy i wydechy przez 5 do 10 minut. Powtarzaj takie krótkie sesje 2 lub 3 razy dziennie.

Chodzenie boso

Chodzenie boso po wilgotnej glebie, miękkiej trawie lub piaszczystej plaży przez około 30 minut dziennie może znakomicie wpłynąć na twój układ nerwowy oraz ogólne zdrowie.Kiedy chodzisz boso elektrony z powierzchni ziemi przechodzą do twojego ciała, przyspieszając przemiany fizjologiczne i polepszając twoje zdrowie. Spaceruj boso po trawie, zwłaszcza rano, a przywrócisz równowagę swojemu układowi nerwowemu.

Promienie słoneczne

Promienie słoneczne wspomagają regulację układu nerwowego, ponieważ pomagają organizmowi w produkcji witaminy D. Badania wskazują na związek pomiędzy brakiem witaminy D a zwiększonym ryzykiem wystąpienia chorób centralnego układu nerwowego, zwłaszcza schizofrenii i stwardnienia rozsianego. Wystaw ciało na działanie porannego słońca nie nakładając na skórę żadnego filtra. 10-15 minut dziennie wystarczy, aby poziom witaminy D w twoim organizmie znacznie wzrósł.

Joga i medytacja

Możesz wprowadzić jogę wraz z medytacją do swojego codziennego życia, aby wzmocnić swój układ nerwowy. Połączenie trzech elementów jogi: pozycji (asanas), medytacji (dhyana) oraz właściwego oddychania (pranayama) pomaga wzmacniać obwodowy układ nerwowy. Co więcej joga znakomicie poprawia nastrój, obniża poziom kortyzolu, pobudza układ odpornościowy oraz polepsza ogólne samopoczucie fizyczne jak i psychiczne. Ponieważ w jodze kluczowe jest, aby pozy były wykonywane we właściwy sposób, naucz się ich u kogoś, kto się na tym zna, a następnie powtarzaj codziennie.

Magnez

Magnez to minerał ważny dla zdrowego układu nerwowego. Jego brak ma efekt hamujący wiele neuroprzekaźników, dzięki którym zachodzi transmisja sygnału pomiędzy komórkami nerwowymi. Co więcej, magnez wspomaga produkcję serotoniny, która uspokaja układ nerwowy i polepsza nastrój. Pomaga również rozluźnić mięśnie. Spożywaj pokarmy bogate w magnez, takie jak ciemna czekolada, szpinak, sałata, banany, morele, migdały, orzechy włoskie, soczewica, ryż brązowy oraz pestki dyni.

Ćwiczenia

Regularne ćwiczenia fizyczne również odgrywają ważną role we wzmacnianiu układu nerwowego. Badania wskazują, że regularne ćwiczenia fizyczne mają ogromny wpływ na wiele układów naszego organizmu, włączając centralny układ nerwowy. Okazało się również, że ćwiczenia mogą pozytywnie oddziaływać na samopoczucie psychiczne oraz na funkcje poznawcze. Spacerowanie, bieganie, jogging, pływanie oraz jeżdżenie na rowerze to przykładowe aktywności fizyczne, które pomagają utrzymać układ nerwowy w dobrej kondycji.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama