Reklama

Jak uchronić się przed jesiennym przeziębieniem i grypą?

Jesień i zima to czas, kiedy nasza odporność zostaje wystawiona na próbę. Wirusy i bakterie tylko czekają na moment, gdy odporność będzie osłabiona, a nasz organizm bardziej podatny na infekcje. To wtedy atakują, wywołując najczęściej grypę lub, dobrze każdemu znane - jesienne przeziębienie. By uniknąć zachorowania jesienią, jeszcze w lecie powinniśmy wzmocnić naszą odporność. Pomocne mogą okazać naturalne metody, czyli spożywanie suplementów diety w różnych postaciach, a także domowe kuracje i zabiegi. Przedstawiamy kilka sprawdzonych naturalnych sposobów na poprawę odporności organizmu, które nie przyniosą niepożądanych efektów ubocznych.

Reklama

Witamina D

Witamina D to jeden z najważniejszych suplementów diety. To ona wzmacnia naszą odporność, chroniąc nas przed chorobami. Zazwyczaj dostarcza nam jej słońce, lecz gdy go brakuje nasza odporność się znacząco spada. Dlatego, gdy zbliża się jesień, powinniśmy zacząć dostarczać witaminę D w innej postaci, np. w formie suplementu diety lub w naturalnych produktach. Badania pokazują, że większość osób w okresie jesieni ma wyjątkowo zaniżony poziom witaminy D. Skutkuje to obniżoną odpornością i nieprawidłową pracą organizmu. By skutecznie podnieść jej poziom w organizmie, kup odpowiedni jej suplement w aptece i zażywaj, najlepiej zgodnie z zaleceniami lekarza. Warto jednak pamiętać, że o wiele lepiej działa ona w postaci naturalnych produktów. Jej największe ilości zawierają jajka, pełne mleko i produkty mleczne, oleje roślinne, wątroba, ryby, a także sery dojrzewające. Przed rozpoczęciem jesieni warto wdrożyć je do swojego jadłospisu.

Kurkuma

Kurkuma to niezwykle wartościowa roślina, posiadająca szereg korzystnych właściwości dla naszego zdrowia. Kurkuma działa wzmacniająco, przeciwzapalnie, przeciwwirusowo i antybakteryjnie. W sezonie jesienno-zimowym doskonale ochroni nas przed niebezpiecznymi drobnoustrojami i bakteriami, które wywołują choroby. Wiadomo, że 80 procent naszego układu odpornościowego znajduje się w jelitach, dlatego warto od czasu do czasu oczyścić organizm z zanieczyszczeń. Badania wykazały, że aktywny związek pieprzu czarnego może zwiększyć absorpcję kurkuminy aż do 2000 procent! Wynika z tego, że dodając do codziennych potraw kurkumę i czarny pieprz, dostarczamy naszemu organizmowi wszystkiego czego potrzebuje. W okresie jesieni doprawiaj dania kurkumą. Możesz na jej bazie przygotować również inhalacje lub napar do wypicia.

Ashwagandha

Ashwagandha, znana jest również pod nazwą witania ospała lub indyjski żeń-szeń. Witania ospała, a w szczególności jej korzeń to panaceum na wszelkie dolegliwości związane z funkcjonowaniem układu immunologicznego, układu nerwowego oraz hormonalnego. Korzeń ashwagandha znany jest również ze swoich właściwości stymulujących organizm, wspierających naturalny cykl snu oraz utrzymujących odpowiedni poziom energii. Ashwagandhę możesz kupić w aptece w różnych postaciach. Jej regularne spożywanie pozwoli wzmocnić układ odpornościowy już w miesiąc.

Astragalus

Astragalus to roślina należąca do bylin jednorocznych, której korzeń wykorzystywany jest od wielu lat w ziołolecznictwie. Dodatkowo wspomaga on układ immunologiczny oraz zwiększa odporność organizmu, dzięki temu w okresie zimowym nie chorujemy tak często. Korzeń możemy bez obaw wykorzystać również w celu regeneracji tkanek oraz w walce ze stanem zapalnym powstałym w organizmie. Korzeń Astragalusa zawiera również wiele składników odżywczych, takich jak aminokwasy, glikozydy, flawonoidy oraz minerały. Jest doskonałym naturalnym preparatem poprawiającym odporność, dlatego warto zaopatrzyć się w ten drogocenny korzeń jesienią.

Jedz naturalne produkty

Nasza kondycja zdrowotna w dużej mierze zależy również od diety jaką stosujemy. W celu wzmocnienia odporności zaleca się spożywać głównie produktu pochodzenia naturalnego. Potrawy takie jak zupy, gulasze, ryby, różnego rodzaju mięso są wręcz wskazane w okresie jesiennym. Po pierwsze zupy działają rozgrzewająco i po całym dniu spędzonym w zimnym biurze przyda się nam ciepły oraz pełnowartościowy posiłek. Jesienny jadłospis powinien być również wzbogacony o warzywa i owoce, które dodadzą nam wielu witamin i wartości odżywczych. Ich duże ilości posiadają rzepa, marchewka, pietruszka, ziemniaki czy buraki. Dodawaj je więc do swoich potraw.

Korzystaj jak najwięcej ze słońca

Słońce dostarcza nam wspomnianej już witaminy D, która najlepiej wzmacnia naszą odporność. Dodaje nam również cennej energii. Dlatego, gdy rozpoczyna się jesień warto korzystać z każdego promienia słońca.

Na jesień nasza odporność lubi spadać, dlatego jeszcze końcem lata powinniśmy zadbać o jej wzmocnienie. Warzywa, owoce oraz niektóre przyprawy są doskonałymi preparatami poprawiającymi naszą odporność. Pamiętaj więc, by uwzględnić je w jesiennym jadłospisie.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Reklama