Reklama

Jak skutecznie walczyć z bólem migrenowym?

Migrena bez wątpienia należy do tego rodzaju dolegliwości, które utrudniają normalne funkcjonowanie. Ból bywa nie do zniesienia. Potwierdzi to każdy, kogo migrena dopadła chociaż raz w życiu. Warto wiedzieć, że z tym przewlekłym zaburzeniem neurologicznym nie da się walczyć wyłącznie farmakologią. Ważna jest również zmiana stylu życia na zdrowy oraz stosowanie naturalnych metod, które pomogą szybko uśmierzyć ból. Podpowiadamy, jak skutecznie walczyć z migreną.

Reklama

Zdrowa i lekka dieta

W walce z nawracającymi bólami migrenowymi niezbędne będzie stosowanie odpowiedniej diety. Powinna być ona lekka, złożona z chudego mięsa, ryb, warzyw i owoców. Potrawy warto doprawiać orientalnymi i aromatycznymi przyprawami, gdyż większość z nich wykazuje działanie przeciwbólowe. Nie można zapominać również o nawadnianiu organizmu. Pamiętajmy, że minimalna dzienna dawka to osiem szklanek wody. Dietę warto wzbogacić o lecznicze napary ziołowe, które łagodzą bóle i rozluźniają organizm. Regularnie pite ziołowe herbatki mogą zmniejszyć częstotliwość pojawiania się bóli migrenowych.

Regularna aktywność fizyczna

W zapobieganiu bólom migrenowym bardzo istotna jest również aktywność fizyczna. Dlaczego? Ponieważ podczas ruchu nasz organizm uwalnia substancje, które zmniejszają odczuwanie bólu. Aktywność fizyczna jest nie tylko skuteczną formą walki z bólem, ale także z zaburzeniami psychicznymi. Warto wybrać ten rodzaj sportu, który lubimy najbardziej.

Wydajny i regularny sen

Kolejna istotna kwestia to wydajmy i regularny sen. To właśnie podczas snu nasz organizm regeneruje się najlepiej. Ponadto, gdy śpimy, wycisza się nasz umysł. W efekcie jesteśmy zrelaksowani i bardziej odporni na ataki migreny. Sen powinien być regularny i wydajny.

Zwalcz stres!

Czynnikiem, który sprzyja atakom migreny jest stres. By nie dać się jego destrukcyjnemu działaniu, warto wypracować indywidualne sposoby walki z nim. Pomóc może liczenie w myślach, głębokie oddechy lub regularne uprawianie jogi.

Co robić w czasie ataku?

Wyżej wspomniane metody pomogą nam zapobiec atakom migreny i zmniejszyć ich częstotliwość. Jednak co robić, gdy ból już nas dopadł? Oprócz leków, warto skorzystać z poniższych porad:

Połóż się wygodnie w cichym miejscu

Hałas wzmaga bóle głowy. Dlatego w czasie ataku migreny, warto zaszyć się w cichym i spokojnym miejscu. Przyda się miękka poduszka i koc. Najlepiej położyć się plecach i głęboko oddychać.

Zimny kompres

W celu uśmierzenia bóli migrenowych specjaliści często zalecają stosowanie zimnych okładów. Niska temperatura wywołuje efekt drętwienia, który łagodzi ból. Podczas ataku wystarczy zmoczyć ręcznik w zimnej wodzie i położyć go na głowę.

Masaż

Gdy dopadła nas migrena, możemy skorzystać również z dobrodziejstw masażu. Poprośmy zaufaną osobę o delikatny masaż głowy lub - jeśli jesteśmy w stanie - wykonajmy go samodzielnie. Już po kilku minutach poczujemy się zrelaksowani.

Aromaterapia

Ból migrenowy złagodzą również zabiegi aromaterapii. Warto wypróbować inhalacje z dodatkiem olejków eterycznych. W trakcie napadu migreny, należy szybko zagotować wodę, dodać do garnka kilka kropel olejku i wdychać opary pod przykryciem.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama