Reklama

Jak przestać chrapać?

Być może trudno w to uwierzyć, ale chrapanie należy do najczęstszych przyczyn rozwodów. Jeśli ty też zmagasz się z tym problemem, poniżej znajdziesz wskazówki, które pozwolą pokonać ten irytujący nawyk, a partnerowi, który dzieli z tobą łóżko, pozwolą się wyspać. Spróbuj pozbyć się zbędnych kilogramów Jeśli jesteś otyły, twoje płuca i szyja blokują przepływ powietrza, powodując chrapanie. Jednak problemy mogą się na tym nie kończyć. Nadwaga zwiększa też ryzyko bezdechu sennego.

Wydmuchaj nos, zanim pójdziesz spać

Pamiętaj, aby oddychać przez nos, a nie przez usta. Ten drugi sposób często powoduje chrapanie. Dlatego zanim położysz się spać, dokładnie wydmuchaj nos, a jeśli jest to konieczne, użyj sprayu, który dokładnie oczyści drogi oddechowe. Dzięki tej metodzie znacznie poprawisz jakość swojego snu.

Plastry na nos

Jeśli twój partner chrapie, bo ma zatkany nos, możesz zalecić mu użycie specjalnych plastrów, które podniosą i otworzą kanały nosowe, poprawią oddychanie i pomogą zniwelować dokuczliwy problem.

Wylecz krzywą przegrodę nosową, katar lub inne zdrowotne problemy

Jeśli żaden sposób na ciebie nie działa, to wybierz się do lekarza. Krzywa przegroda nosowa, przewlekłe zapalenie zatok, torbiele oraz inne problemy zdrowotne mogą być przyczyną chrapania, a specjalista pomoże ci się z nimi uporać.

Zatkaj uszy

Jeśli żadna metoda nie pomaga, a twój partner nie chce iść do lekarza, to kolejną opcją jest zastosowanie zatyczek do uszu, które pozwolą ci spać. Nie używaj ich jednak codziennie, ponieważ twoje uszy potrzebują odpoczynku.

Naturalne sposoby

Istnieje wiele naturalnych środków przeciwhistaminowych, takich jak pokrzywa, które mogą pomóc ci wyleczyć chrapanie. Zalej szklankę suszonej pokrzywy dwoma szklankami gorącej wody i parz pod przykryciem przez 10-15 minut. Tak przygotowaną herbatę pij przed snem. W pozbyciu się problemu pomóc może także płukanie gardła zieloną herbatą przed snem.

Dobrze posprzątaj dom

Alergie są jedną z głównych przyczyn chrapania, dlatego tak ważne jest częste sprzątanie domu, a w szczególności sypialni. Regularnie odkurzaj dywan, pierz zasłony i pościel i czyść meble.

Zwróć uwagę na swoją dietę

Możesz wierzyć lub nie, ale ma to wiele wspólnego z chrapaniem. Unikaj ciężkich potraw oraz picia trunków przed snem. Alkohol rozluźnia mięśnie gardła, co może powodować chrapanie.

Śpij w osobnym pokoju

Spanie w osobnym pokoju to metoda, która pozwoli tobie jak i twojemu partnerowi cieszyć się większą ilością godzin snu i gwarantuje, że następnego dnia będziecie aktywni i promienni. Alternatywą może być spanie na przeciwległych stronach łóżka.

Jeśli żadna metoda nie działa, nie wpadaj w rozpacz. Istnieje szansa, że przyzwyczaisz się do odgłosów chrapania partnera, a po pewnym czasie pomogą ci one nawet zasnąć.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama