Reklama

Jak poprawić jakość snu? Oto pięć sposobów

Stres w pracy, szkole, a nawet w domu może sprawić, że pod koniec dnia będziesz mieć problem z zaśnięciem. Chociaż mogłoby się wydawać, że po całym dniu będziesz zmęczona i padniesz, to rzeczywistość może być zupełnie inna. W momencie kiedy nasz organizm poddawany jest ciągłemu działaniu negatywnych emocji, czujemy się wykończeni i zmęczeni, ale bardziej psychicznie niż fizycznie. Jak wiadomo zmęczenie psychiczne jest o wiele gorsze od fizycznego i może przyczynić się do problemów ze snem. Istnieje wiele czynników, które mogą przyczynić się do słabej jakości snu - zależy to od człowieka. Jeśli okaże się, że po wielu próbach zaśnięcia dalej kręcisz się na łóżku i nie możesz zasnąć, to czas spróbować tych oto pięciu sposobów, które sprawią, że twój sen stanie się o wiele lepszy, a ty rano obudzisz się wypoczęta.

Reklama

Spróbuj wypracować pewien rytuał w zasypianiu

To może być trudne po całym dniu pełnym obowiązków i stresujących sytuacji. Jednym ze sposobów, aby przygotować nasze ciało i umysł do snu, jest wypracowanie pewnych nawyków oraz rytuałów, które robimy przed pójściem spać. Możesz spróbować na przykład relaksującej kąpieli, wypijania filiżanki zielonej herbaty czy słuchania spokojniej muzyki.

Sprawdź, czy materac jest komfortowy

Według ekspertów, nadmierne wiercenie i przekręcanie z boku na bok w trakcie snu może wpływać negatywnie na cały następny dzień. Wiercenie i nerwowe przekręcanie może świadczyć o tym, że czas na nowy materac. Oczywiście nie może być on zbyt miękki, ani zbyt twardy, dlatego też eksperci zalecają, aby przed zakupem materaca sprawdzić, czy jest on wygodny.

Unikaj używania smartfona przed snem

Badania pokazują, że używanie smartfona przed snem może znacznie pogorszyć jakość snu. Jeśli więc lubisz przed snem sprawdzić Facebooka, czy pocztę, zrób to jakieś 30 minut przed snem i zostaw telefon w innym pokoju.

Pod żadnym pozorem nie bierz telefonu do sypialni. Nawet jeśli jak większość z nas używasz smartfonu jako budzika, zostaw go w innym pokoju, będzie to dodatkowa motywacja, aby wstać z łóżka i wyłączyć dzwoniący alarm.

Ćwicz regularnie

Możliwości ćwiczeń są w zasadzie nieograniczone. Choć zazwyczaj wiążą się one z wysiłkiem i poświęconym czasem, warto jednak spróbować poświecić kilka godzin w tygodniu i nie tylko spalić zbędne kilogramy, ale także sprawić sobie lepszy humor. Wysiłek fizyczny dobrze robi na sen, dlatego też warto nawet wyjść na spacer około godziny przed snem. Ruch na świeżym powietrzu sprawi, że od razu poczujesz się lepiej, a twój sen będzie zdecydowanie lepszy.

Rutyna w przypadku snu jest wskazana

Niektórzy ludzie twierdzą, że boją się rutyny w swoim życiu. Jednak ona w przypadku snu jest czymś właściwym, ponieważ nasz organizm przyzwyczaja się do pory oraz do ilości snu. Wiadomo, że nie każdej nocy jesteśmy w stanie spać te 8 godzin, ale wyrabiając pewne schematy, na pewno poprawimy jakość naszego snu.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama