Reklama

Jak obniżyć ciśnienie krwi?

Wysokie ciśnienie krwi - znane również pod pojęciem nadciśnienia - może doprowadzić do zawału serca, udaru mózgu i niewydolności nerek. Granicznymi wartościami są 140/90 mm Hg. Najczęstszymi przyczynami nadciśnienia tętniczego są otyłość, czynniki genetyczne, nadużywanie alkoholu, wysokie spożycie soli, brak ruchu, stres, pigułki antykoncepcyjne, leki przeciwbólowe, choroby nerek, choroby nadnerczy oraz spożywanie niektórych produktów spożywczych. Zwykle kardiolog podejmuje decyzję o przepisaniu leku. Możesz też kontrolować ciśnienie przy pomocy naturalnych składników. Oto kilka z nich:

Reklama

1. Nasiona arbuza

Zawierają one związek zwany cucurbocitrinem, który pomaga rozszerzyć naczynia krwionośne, jednocześnie poprawiając funkcjonowanie nerek. To z kolei obniża poziom ciśnienia krwi, a także pomaga zredukować stany zapalne stawów. Spożywaj jedną łyżeczkę wysuszonych i zmielonych nasion arbuza każdego ranka na czczo i kolejną łyżeczkę wieczorem. Alternatywnie dodaj dwie łyżeczki delikatnie rozdrobnionych suchych nasion arbuza do jednego kubka przegotowanej wody.

2. Seler

Wysoki poziom fitochemicznego 3-N-butylphthalidu obecnego w selerze pomaga kontrolować wysokie ciśnienie krwi. Ftalidy pomagają rozluźnić mięśnie i obszary znajdujące się wokół ścian tętniczych, tworząc w ten sposób więcej miejsca dla przepływu krwi. W tym samym czasie redukcji ulegnie poziom hormonu stresu, który zwęża naczynia krwionośne, co również jest powodem nadciśnienia tętniczego. Staraj się spożywać jedną łodygę selera wraz z jedną szklanką wody dziennie. Jeśli masz ochotę, możesz jeść selera cały dzień.

4. Pieprz cayenne

Osoby cierpiące na łagodne nadciśnienie mogą łatwo kontrolować ciśnienie przy pomocy pieprzu cayenne. Wspomaga on łagodny przepływ krwi oraz zapobiega zbrylaniu płytek krwi, co może prowadzić do zatoru. Pieprz cayenne będzie doskonałym uzupełnieniem twoich dań, sałatek owocowych i warzywnych lub zupy.

5. Sok z cebuli

Cebula może obniżyć ciśnienie krwi z powodu obecności kwercetyny. Staraj się spożywać jedną surową cebulę dziennie. Możesz również dodać ją do ulubionej potrawy lub sporządzić z niej syrop z dodatkiem miodu i pić go dwa razy dziennie do dwóch tygodni.

6. Miód

Miód może zmniejszać ciśnienie krwi, jak również "uspokoić" naczynia krwionośne. Spożywaj dwie łyżeczki miodu na czczo każdego ranka, również w kombinacji z ciepłą wodą i sokiem z cytryny. Alternatywnie możesz sporządzić napój składający się z miodu, soku imbirowego oraz dwoma łyżeczkami nasion kminku. Spożywaj dwa razy dziennie. Innym skutecznym lekarstwem jest mieszanina soku z bazylii i miodu w równych częściach. Spożywaj na czczo każdego ranka.

7. Nasiona kozieradki

Nasiona kozieradki są skutecznym składnikiem do obniżenia ciśnienia krwi ze względu na wysoką zawartość potasu i błonnika. Gotuj dwie łyżki nasion kozieradki w wodzie, przez około dwie minuty. Następnie umieść nasiona w blenderze i wymieszaj aż uzyskasz konsystencję pasty. Spożywaj ją dwa razy dziennie, raz na czczo i raz wieczorem. Staraj się spożywać pastę przez okres do trzech miesięcy. Oprócz korzystania z naturalnych środków w ramach leczenia wysokiego ciśnienia, istotne jest, aby przestrzegać zaleceń lekarza i regularnie kontrolować ciśnienie krwi oraz odpowiednio się odżywiać.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama