Reklama

Jak naturalnie wyregulować poziom hormonów za pomocą nasion?

W cyklu każdej kobiety ważna jest odpowiednia ilość poszczególnych hormonów. Nadmiar estrogenu powoduje depresję, PMS i nieregularną miesiączkę. Jeśli z kolei estrogenu jest za mało, owulacja w ogóle nie występuje. Niski poziom estrogenu objawia się też nadmiarem tkanki tłuszczowej na brzuchu, niskim libido, a nawet rakiem piersi. Niedomiar progesteronu przyczynia się do nieregularnych okresów, złego samopoczucia, PMS oraz poronień. Stres, toksyny, przetworzona żywność, zaburzenia endokrynologiczne, brak snu i antykoncepcja - to wszystko wypływa na nasze hormony. Ich poziom można wyregulować w naturalny sposób - nasionami. Dowiedz się, jak ją to zrobić.

Reklama

Nasiona zawierają substancje odżywcze, będące prekursorami produkcji hormonów w organizmie. Siemię lniane i nasiona dyni pobudzają wydzielanie estrogenu w odpowiednim dla niego czasie. Natomiast nasiona słonecznika i sezamu odpowiadają za wydzielanie progesteronu. Nasiona dyni i siemię lniane są pełne kwasów omega-3, które pozwalają hormonom zadziałać w odpowiednim czasie. Dodatkowo siemię lniane zawiera fitoestrogeny, które działają jak przeciwutleniacze i blokują dodatkową działalność estrogenu w organizmie. Dzięku temu zapobiega zachorowaniu na raka piersi oraz nawrotowi choroby. Nasiona słonecznika i sezamu pełne są kwasów omega-6, które stymulują produkcję progesteronu. Bogate są również w cynk niezbędny do reprodukcji. W nasionach słonecznika znajdziemy selen, będący kluczowym minerałem w przemianie hormonów tarczycy oraz detoksykacji wątroby.

Kurację nasionami zacznij wraz z pierwszym dniem cyklu. Jeśli nieregularnie miesiączkujesz lub w ogóle nie miesiączkujesz, zastosuj dni odpowiadające fazom księżyca. Korelacja między cyklem menstruacyjnym, a fazami księżyca została przebadana i potwierdzona. Od dnia 1-14 cyklu menstruacyjnego lub od nowiu do pełni księżyca. Stosujemy 1 łyżkę mielonego siemienia lnianego i 1 łyżkę mielonych nasion dyni na dzień. Od dnia 15-28 cyklu menstruacyjnego lub od pełni księżyca do nowiu. Spożywamy 1 łyżkę mielonego sezamu i 1 łyżkę mielonych nasion słonecznika na dzień.

Stosuj tylko nasiona w opakowaniach. Nie wybieraj nasion kupowanych na wagę. Leżąc całymi dniami na powietrzu, tracą swoją wartość. Kupuj nasiona surowe i miel je młynkiem. W ten sposób będą świeże i organizm będzie miał co trawić. Zmielone nasiona przechowuj w lodówce lub zamrażarce, dłużej utrzymają świeżość. Dodawaj nasiona do koktajlów, sałatek, zup. Uprość sprawę, przygotowując dwie mieszanki nasion na dany tydzień i dodawaj je do koktajli, sałatek, owsianek i jogurtów.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama