Reklama

Jak najlepiej ćwiczyć wzrok?

Nikogo nie dziwi, żeby mięśnie pozostały silne i zdrowe, należy je regularnie ćwiczyć i dbać. Jeżeli nie używamy jakiejś grupy mięśni, może powodować to jej zanik. Tak samo dzieje się w przypadku wzroku. Jeżeli mamy zachować zdrowy narząd wzroku, należy regularnie go ćwiczyć i nie nadwyrężać. Jakie są najlepsze sposoby, aby nasz wzrok pozostał zdrowy jak najdłużej? Poznasz je w dalszej części artykułu.

Rób przerwy

Jeżeli pracujesz przy komputerze lub przez długi czas musisz skupiać wzrok w jednym miejscu, a do tego źle oświetlonym, twój wzrok szybko straci ostrość, a w konsekwencji może prowadzić to do wad wzroku. Maksymalnie co2 do 3 godzin zrób więc krótką przerwę. Zamknij oczy i pozwól im się zregenerować przez kilka minut.

Masaż okolic oczu

Przerwa może być również wykorzystana na delikatny masaż okolic oczu. Zacznij od wewnętrznego kącika oczu i przesuwaj się w stronę zewnętrznych. Masaż wykonuj delikatnymi, okrężnymi ruchami. Kiedy dojdziesz do kącika zewnętrznego powtórz masaż w drugą stronę. Masaż wykonaj na górnej i na dolnej powiece.

Patrz w dal

Jeżeli idziesz na spacer, nie skupiaj wzroku na obiektach blisko ciebie. Skup wzrok na tych w oddali. To samo zrób podczas przerwy w pracy, podejdź do okna i patrz w punkty oddalone od ciebie, najlepiej zielone drzewa i krzewy. Naukowo udowodniono, że skupianie wzroku na obiektach znajdujących się w pobliżu, powoduje nadwyrężenie wzroku.

Pij sok z marchwi

Nasze oczy potrzebują zdrowych substancji, a najlepiej działa witamina A. Duże jej pokłady znajdziemy w marchewce, dlatego właśnie jej sok jest tak zdrowy dla naszych oczu. Możesz pić sok z marchwi nawet codziennie, a dla jeszcze lepszych efektów, dodaj do niego kilka kropli oliwy z oliwek.

Ciepły okład

Jeżeli twoje oczy są wyjątkowo zmęczone i czujesz dyskomfort, spróbuj przemyć je ciepłą wodą. Możesz również zrobić ciepły okład. Waciki kosmetyczne zamocz w ciepłej wodzie i tak przygotowane przyłóż do oczu i pozostaw na co najmniej 15 minut. Zamiast wody, możesz użyć  naparu z rumianku lub czarnej herbaty. Uważaj jednak, aby okłady nie były zbyt gorące.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama