Reklama

Domowe sposoby na zaparcia

Problemy z wypróżnianiem są tematem, którego raczej staramy się unikać w codziennych rozmowach. Prędzej podzielisz się spostrzeżeniami na temat męczącego cię bólu gardła niż tym, że od 5 dni nie robiłaś kupy. Jednakże, zaparcia nie są powodem do wstydu i jeśli ci dokuczają (a każdy z nas miał z nimi problem) to dobrze wiesz, że nie ma się z czego śmiać. Zanim pobiegniesz do apteki po środek przeczyszczający (który bardzo często pogarsza sytuację) spróbuj prostych domowych sposobów na pozbycie się problemu i zapobiegnięcie jego nawrotom.

Oliwa

Oliwa z oliwek poza tym, że jest zdrowym i smacznym tłuszczem, pomaga w pozbyciu się zaparć, dzięki swojej konsystencji. Pobudza do działania układ pokarmowy oraz ruchy jelit, a spożywana regularnie zapobiega podobnym dolegliwościom w przyszłości.

Potrzebujesz...

1 łyżka oliwy z oliwek

1 łyżeczka soku z cytryny (opcjonalnie)

Przepis

Spożywaj jedną łyżkę oliwy z oliwek każdego ranka. Najlepiej jeśli przyjmiesz ją na pusty żołądek, jednak jeśli zapomnisz, to możesz zrobić to kilka godzin po posiłku. Możesz wymieszać ją z odrobiną soku z cytryny, aby złagodzić smak (sok z cytryny jest również naturalnym środkiem na zaparcia).

Kawa jest naszym przyjacielem (czasami)

Wielu ludzi kocha swoją poranną porcję kawy, jednak ma ona również inne właściwości niż niebiański aromat czy działanie pobudzające. Kofeina jest naturalnym stymulantem układu pokarmowego. Pamiętaj, aby nie przekraczać dziennej dawki 1-2 szklanek – zbyt duża ilość kawy może przynieść zgoła odwrotny efekt, ponieważ posiada ona właściwości moczopędne, co może powodować zaparcia. Dzieje się tak dlatego, że organizm staje się odwodniony, a to właśnie woda pozwala pozbyć się z organizmu niestrawionych resztek pokarmu.

Odśwież się od środka

Zapach świeżej cytryny, to uczta dla nosa, jednak czy myślałaś kiedyś, że twój żołądek również może ją docenić? Kwas cytrynowy zawarty w cytrynie działa stymulująco na układ pokarmowy oraz pomaga w oczyszczaniu jelit z toksyn i niestrawionych resztek jedzenia osadzonych na ich ściankach. Jeśli zmieszasz cytrynę z wodą, to nie tylko złagodzisz jej intensywny smak, lecz także dostarczysz organizmowi płynów, które sprawią, że wszystko wróci do normy.

Potrzebujesz...

1 świeżą cytrynę

1 szklanka ciepłej wody

Przepis

Wyciśnij jedną cytrynę do szklanki z ciepłą wodą. Napój możesz wypić za jednym razem lub popijać małym łyczkami.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama