Reklama

Dlaczego jesteś ciągle zmęczona?

Wiele czynników ma wpływ na to, że czujesz się ciągle zmęczona. Czasem jest to zarwana noc lub praca do późnych godzin. Jeśli jednak odczuwasz ciągłe zmęczenie pomimo że odpowiednio długo sypiasz i nawet kawa nie jest w stanie cię obudzić może to być przejaw choroby. Poniżej lista przyczyn permanentnego zmęczenia. Zapoznaj się z nią lub skonsultuj z lekarzem, aby odzyskać energię.

Reklama

Niedożywienie

Brak odpowiednich witamin i minerałów wpływa na poziom energii. Następnym razem gdy znów będziesz testować kolejną restrykcyjną dietę, lepiej zastanów się nad tym jak dostarczyć organizmowi wszystkie niezbędne składniki odżywcze.

Bezdech senny

Jeśli budzisz się w nocy wyczerpana, być może cierpisz na bezdech senny. W wielu trudnych przypadkach oddychanie staje się utrudnione lub całkowicie niemożliwe. Jeżeli podejrzewasz u siebie bezdech senny jak najszybciej skonsultuj się z lekarzem.

Depresja

Każdy może czuć. się przygnębiony i smutny od czasu do czasu, ale stan smutku nie może trwać stale. Jeśli ciągle czujesz się zmęczona a twoje myśli koncentrują się na poczuciu beznadziei i rozpaczy rozważ wizytę u specjalisty.

Niedoczynność bądź nadczynność tarczycy

Każdy kto skarży się na długotrwałe zmęczenie powinien umówić się na wizytę u lekarza. Pierwszą rzeczą jaką lekarz powinien zrobić to zlecić badanie krwi. Często badania ujawniają nadczynność lub niedoczynność tarczycy.

Uczulenie na gluten

Unikanie glutenu to nie tylko modna dieta. Zdarza się że osoby nie trawią glutenu w ogóle. Jeśli po spożyciu pszennych produktów jesteś zmęczona lub masz problemy z żołądkiem być może cierpisz na uczulenie na gluten. Zrezygnuj na jakiś czas z produktów zawierających gluten lub skonsultuj się z lekarzem, który zleci odpowiednie badania.

Anemia

Ofiary anemii często skarżą się na bardzo specyficzny rodzaj zmęczenia, osłabienia i duszności. Proste badanie krwi wykaże czy cierpisz na anemię. Jeśli wynik badania pokaże, że liczba czerwonych krwinek jest niska , to będziesz musiał zmienić swoje nawyki żywieniowe aby uzupełnić niedobory w diecie.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama